  • 11. Data: 2010-02-10 21:36:57
    Temat: Re: MK RP: Ktoś ma płytkę z 8 lutego?
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 19:58:47 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w
    wiadomości <news:hkuu1d$ha6$1@news.interia.pl>:

    > Brakuje mi kilku rzeczy, jak np. niedrukowanie daty płatności na
    > fakturze, ale ogólnie plasuje się w przeciętnej wygodzie.

    U mnie drukuje. :)

  • 12. Data: 2010-02-10 21:47:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    sensor w <news:1cr5l7aw7uxev$.1qmw5rsvlsfra$.dlg@40tude.net>:

    > U mnie drukuje. :)

    Problem z prostym zaprzeczeniem? To jak Ty sie w ustawach orientujesz? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2010-02-10 23:00:07
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 22:47:51 +0100, 'Tom N' napisał(a) w wiadomości
    :

    > Problem z prostym zaprzeczeniem?

    Fakt, podwójne zaprzeczenie! :)

  • 14. Data: 2010-02-11 07:46:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-10 22:36, sensor pisze:

    > U mnie drukuje. :)

    No. A mam kontrahenta, który wymaga niedrukowania. I nie idzie tego
    wyłączyć, więc muszę generować osobno faktury dla tegoż kontrahenta i
    panować nad numeracją oraz księgować ręcznie. Co gorsza, potencjalni
    nowi kontrahenci z Gliwic też by mieli podobne wymagania, bo to Wytyczna
    Urzędu. Zgłaszałem do producenta, ale nie przewidują na razie takiej
    funkcji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-02-11 10:16:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 08:46, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > [...] Co gorsza, potencjalni
    > nowi kontrahenci z Gliwic też by mieli podobne wymagania, bo to Wytyczna
    > Urzędu.

    A co ma US do nieobowiązkowych elementów na fakturze?

    Jeszcze rozumiem, gdyby to były jakieś obraźliwe treści.

    Ale data płatności?

    Albo jeśli na fakturze zechcesz dopisać pozdrowienia dla wszystkich
    krewnych to też się przyczepią?

    IMHO albo coś źle zrozumiałeś, albo tym urzędnikom w dup*** się
    poprzewracało.

    Piotrek

  • 16. Data: 2010-02-11 10:44:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-11 11:16, Piotrek pisze:
    > A co ma US do nieobowiązkowych elementów na fakturze?

    nie US, a UM.

    > IMHO albo coś źle zrozumiałeś, albo tym urzędnikom w dup*** się
    > poprzewracało.

    Nie, chodzi o to, że UM Gliwice (a świadczę usługi dla podmiotów, dla
    których organem prowadzącym jest UM Gliwice) wymusza na podmiotach
    zawieranie umów korzystnych dla podmiotów i niosących im oszczędności
    każdego grosza. Więc musiałem podpisać umowę na termin płatności 14 dni
    od daty OTRZYMANIA FAKTURY przez podmiot, a nie od daty wystawienia.
    Więc jednostka zależna od Urzędu pisze sobie na fakturze sama
    ,,otrzymano 1 stycznia, płatność 14 stycznia'' i tak płaci. Mi to nie
    przeszkadza, ale musiałem usunąć datę z faktury, a to oznacza, że nie
    mogę używać MK RP do generowania faktur dla nich.

    W ogóle z UM Gliwice jest wiecznie jakiś cyrk. A to tramwaje zlikwidują,
    a to cuda robią z płatnościami. Np. przez lata księgowe miały zakaz
    płacenia przed terminem, bo to może i z 2 grosze można na odsetkach
    zaoszczędzić. Więc chciały, żeby im wystawiać faktury z datą typu 3 dni
    czasami nawet. Bo chciały płacić od razu i mieć z głowy. No to UM se
    wymyślił, ze to niegospodarne i ukarał je finansowo. Więc teraz chcą 14
    dni. Ale to mało, bo przy usługach stałych, tam gdzie mamy podpisywane
    umowy, mają obowiązek podpisywać umowy właśnie z klauzulą 14 dni od
    otrzymania.

    Oczywiście wszyscy w UM mają w dupie skrajną niegospodarność niektórych
    jednostek i debilizm wielu zakupów (np. wymiana podłóg w szkole za kwotę
    5 razy większą niż kosztuje renowacja starych zabytkowych parkietów --
    efekt: zamiast wytrzymujących 60 lat parkietów, które po renowacji
    wytrzymają kolejne 60, pojawiają się gumolity o trwałości optymistycznie
    licząc 10 lat, a których położenie kosztuje 5 razy drożej niż renowacja
    i które estetycznie wołają o pomstę do nieba).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-02-11 12:18:19
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 11:44:28 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w
    wiadomości <news:hl0leh$jq0$1@news.interia.pl>:

    > każdego grosza. Więc musiałem podpisać umowę na termin płatności 14 dni
    > od daty OTRZYMANIA FAKTURY przez podmiot, a nie od daty wystawienia.

    A nie możesz im dawać powiedzmy 17 dni od daty wystawienia?

  • 18. Data: 2010-02-11 14:37:15
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Nie chce sie czepiac ale to pytanie w stylu kto ma na sprzedaz kradziony
    samochod. Udostepnienie
    Ci plyty bedzie przesteswem a Ty do tegoi wlasnie podzegasz.

    Niezbyt madrym jest zamieszczanie tego typu prosb na grupach dyskusyjnych.

  • 19. Data: 2010-02-11 14:49:36
    Od: "Wredna Zofia" <w...@z...com>

    > Witam,
    >
    > przegapiłem, że 8 lutego wyszła nowa wersja MK RP, bo nie było żadnej
    > informacji. No i w efekcie nie mogę zaktualizować programu. Czy ktoś z
    > Was ma może tę płytkę i mógłby się podzielić? Producent kazał spadać na
    > drzewo i zdobyć tę płytkę. Podobno można kupić na sklep.rp.pl, ale tam
    > niestety dupa:

    Wystarczy do nich zadzwonić. Płytka będzie do kupienia przes sklep rp od
    przyszłego tygodnia.

  • 20. Data: 2010-02-11 18:36:54
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    > przeszkadza, ale musiałem usunąć datę z faktury, a to oznacza, że nie
    > mogę używać MK RP do generowania faktur dla nich.

    Tak działają wszystkie urzędy, które chcą prawa przestrzegać.
    A dokładniej to działają tak, że na fakturze od dostawcy przybijają
    "wpływówkę" i od daty wpływu liczą 14 dni.
    To podobno jest zgodne z czymś tam czym się te urzędy kierują.
    A pewne jest, że rio nie kwestionują takich księgowań.

    Tak więc raczej nie jest problemem, że na f-rze jest jakiś termin płatności.
    Ważny jest ten wyliczony przez urząd.

    --
    PawełJ