  • Data: 2002-10-19 19:47:30
    Temat: Re: Mandat w Urzedzie skarbowym
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0210171057170.12950-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > IMHO - nie. Ale jako niedoradca mogę nie znać
    > pewnych "technologii" ;)
    > Dokładniej: jaką datę założenia KPiR podałeś
    > w zgłoszeniu ? Datę rozpoczęcia, prawda ? Więc
    > wedle rozp. miałeś 7 dni na "powiadomienie".
    >
    > Nie wiem czy aż tak niejasno napisałem: obowiązek zgłaszania
    > KPiR istnieje, terminy są w rozporządzeniu. Niedotrzymanie
    > terminu jest IMO podstawą do wystawienia mandatu :(
    > W poście z tematu poszło o to, że prowadzący DG który
    > *nie prowadził* jej (miał zawieszoną) mógłby - jak na
    > mój gust - zadowolić się ryczałtem.
> [...]

    Witam i dzięki za uznanie. To tak na marginesie. :-))
    US NIE może decydować za podatnika o wyborze formy opodatkowania. Do 20
    stycznia jest termin powiadomienia US o wyborze formy opodatkowania.
    Niektóre rodzaje działalności MUSZĄ być na tzw. KPiR. To PODATNIK decyduje
    o formie opodatkowania. Termin (zawity) nie został dotrzymany. No i znów -
    szczegóły, aby odpowiedzieć rzetelnie. Z tego można "wyjść".

    Pozdrawiam.