1. Data: 2002-10-16 13:20:09
Temat:Mandat w Urzedzie skarbowym
Od:"Quest" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj bylem w urzedzie skarbowym (na wezwanie) jako podejrzany w sprawie.
A sprawa jest nastrepujaca: Od 1.1.2000 mam nieprzerwanie zawieszona
dzalalnosc
gospodarcza, rozliczam sie sam. W czerwcu zadzwonili do mnie z US (czy to
normalne?) bo nie zlozylem powiadomienia o zaprowadzeniu podatkowej ksiegi
przychodow i rozchodow. zrobilem to niemal bezzwlocznie (bylem zaskoczony,
bo nie sadzilem, ze musze takie pismo
skladac nie prowadzac dzialalosci).
Wczoraj bylem przesluchiwany w tej sprawie i skonczylo sie na tym, ze chcial
mi urzednik wlepic mandat w wysokosci 150zl. Nie pomoglo tlumaczenie, ze nie
wiedzialem, ze musze zlozyc takie zawiadomnienie, ze nie prowadze
dzalalnosci, ze moje dzialanie nie bylo celowe itd. Powiedzial, ze moge nie
przyjac i wtedy sprawa trafi do sadu. Odlozylem decyzje do piatku. Jaka
decyzje w takiej sytuacji moze podjac sad? Przeciez nie dzialalem przeciwko
panstwu, nie ponioslo panstwo zadnych strat ani niczego nie zatailem z checi
zysku.

Co zrobic?

2. Data: 2002-10-16 14:44:00
Temat:Re: Mandat w Urzedzie skarbowym
Od:"Adam" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

moim zdaniem lepiej zapłacić - bo pewnie powinieneś złożyć to zawiadomienie,
a w sądzie same koszty sądowe będą wyższe...

Krzysztof

3. Data: 2002-10-16 15:17:08
Od:"berdycz" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Quest" <U...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co zrobic?

Zapłacić bez szemrania.

4. Data: 2002-10-16 15:39:14
Od:"ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic nie zrobisz. Płaczesz i płacisz. Takie jest prawo.
A ten druczek jest konieczny od tego nie odejdzie żaden U.S.
- pozdrawiam

5. Data: 2002-10-16 20:43:40
Od:"Macio" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

150 zł. To pikuś. Płać i się ciesz. Mi za równie pierdołowatą sprawę -
spóźnienie z deklaracjami 3 x po jednym dniu pierwotnie wyliczyli 2600 PLN

Macio

6. Data: 2002-10-16 20:48:26
Od:"Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl> napisał w wiadomości
> Nic nie zrobisz. Płaczesz i płacisz. Takie jest prawo.

Nieprawda. Z tego można wyjśćobronną ręką.

7. Data: 2002-10-16 20:57:19
Od:Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Oct 2002, it was written:
[...PRZESUNIĘTE...podanie: odpowiedź pod cytatem ułatwia życie
następcom !...]
> [...]
>+ Nic nie zrobisz. Płaczesz i płacisz. Takie jest prawo.
>+ A ten druczek jest konieczny od tego nie odejdzie żaden U.S.

Czytajcie grupowicze i skomentujcie: czy mi się wydaje czy
Quest został "wrobiony" w złożenie spóźnionej informacji
o KPiR ? Bo to że złożył za późno jest oczywiste i jasne:
mandat "przysługuje" (a nieznajomość prawa szkodzi).

Ale AFAIK on *NIE MUSIAŁ* składać żadnej deklaracji, zostając
na ryczałcie.... Chyba że bardziej mu się opłacało rozliczać
np. wspólnie z żoną.
Bo jeśli chodzi o zakres - to grupa wielokroć orzekła[1] :) że
liczy się faktyczna działalność, a nie wpis w DG... (czyli
to że miał jakiś wpis wykluczający ryczałt - sam w sobie
o niczym nie przesądza).

Mylę się ?
Z tego co pamiętam to USy "wytaczały" spóźnialskim (którzy
prowadząc DG zapomnieli o złozeniu "oświadczenia o KPiR")
przymusowe przejście na ryczałt :] co większości takich
"spóźnialskich" bokiem wychodziło :>
Ale Questowi *niekoniecznie* (by wyszło) !

Pozdrowienia, Gotfryd
[1]: US, IS, rejon, okręg, NSA skład rozszerzony, SN, TK,
TS Haga, pl*.podatki :) - co to jest ? ;)

8. Data: 2002-10-16 21:04:22
Od:Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:

>+ Użytkownik "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl> napisał [...]
>+ > Nic nie zrobisz. Płaczesz i płacisz. Takie jest prawo.
>+
>+ Nieprawda. Z tego można wyjść obronną ręką.

Ermhm... Widzę ten post po wysłaniu mojego (o wyborze
ryczałtu) - niemniej mając do wyboru mandat lub
zarzut podania fałszywej informacji (Quest złozył
zawiadomienie o założeniu KPiR) wybrałbym mandat.
Wniosek: istnieje jeszcze inna ścieżka.
Wniosek bis (dla Questa): powinien szybko szukać
fachowca... Ciągle jeszcze jest czwartek a ma czas
do piątku ;>
Dobrze gadam ?
(inna sprawa: czy dla 150 zł się opłaci ! Szczególnie
czy opłaci się jeśli się znajdzie 'fachowca' zamiast
fachowca !!)

Pozdrowienia, Gotfryd

9. Data: 2002-10-16 22:33:53
Od:"PeTe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo jeśli chodzi o zakres - to grupa wielokroć orzekła[1] :) że
> liczy się faktyczna działalność, a nie wpis w DG... (czyli
> to że miał jakiś wpis wykluczający ryczałt - sam w sobie
> o niczym nie przesądza).

Nie rozumiem - ja miałem taki przypadek że w pierwszym roku działalności
spóźniłem się o 2 dni z druczkiem bo byłem pewny że mam zakaz prowadzenia
czegokolwiek innego oprócz KPIR wynikający z regonu oraz że faktury
przezemnie wystawiane opiewały dokładnie na to samo co w regonie. Pomimo to
dostałem 100 zł kary za spóźnienie.
Reasumując mogłem się z tego wykręcić ??

Pozdrawiam
Piotr

10. Data: 2002-10-17 07:22:43
Temat:Odp: Mandat w Urzedzie skarbowym
Od:"Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PeTe <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aokpg9$k57$...@n...tpi.pl...

> [...]
> dostałem 100 zł kary za spóźnienie.
> Reasumując mogłem się z tego wykręcić ??

A powiedz mi bo miałem (mam) podobną sytuację, spóżniłem się około 10 dni,
US jak dotychczas nie zwrócił mi na to uwagi, ze względu na prowadzoną DG
oraz zapisaną w ewidencji nie mam możliwości rozliczania się jakkolwiek
inaczej niż KPiR. Coś mnie jeszcze czeka?

Smerf