    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Mandat za błą w deklaracji VAT
    Date: Mon, 3 Aug 2009 17:33:27 +0200

    On Sat, 1 Aug 2009, cef wrote:

    > Ale co w tym jest dziwnego?
    > Myślałeś, że mandat będzie na biuro?

    Dla porządku: jeśli błąd sprowadzał się np. do błędnego podsumowania
    danych dostarczonych przez przedsiębiorcę, to taka sytuacja jest
    możliwa, a sądząc z opisów (m.in. na grupie) - wysoce prawdopodobna
    (znaczy mandat dla biura).
    W takim przypadku biuro dopuszcza się podżegania, współsprawstwa
    i czego tam tylko można wg KKS :), zaś podatnik *może* być
    nieświadomy błędu (np. rachunkowego), jeśli kwota tego błędu
    jest mała; może więc łapać się na "brak szkodliwości" (bo jak
    "rąbnięto się" z kwotą podatku z 10 razy, to istnieje podejrzenie
    że przedsiębiorca doskonale to zauważył, tylko zignorował,
    więc uznanie winy byłoby uzasadnione).

    Oczywiście co innego, jeśli pierwotną przyczyną było np. błedne
    zaliczenie czegoś do kosztu - przecież to przedsiębiorca
    "uznał".

    > Z "wystawcą" błędnej deklaracji możesz się sądzić o kwotę
    > poniesionych strat (mandat) na drodze cywilnej - albo sie dogadać.

    Też.
    Mi chodzi o to, że (w zależności od przyczyny zaniżenia podatku)
    mogą istnieć powody bezpośredniej odpowiedzialności biura i "łupnięcia"
    biura mandatem, z Twojej odpowiedzi wynikałoby że biuro będzie
    zawsze "czyste jak łza" (i odpowiedzialność poniesie wyłacznie
    cywilną) a to IMHO nieprawda :D

    pzdr, Gotfryd