  • 1. Data: 2007-11-20 17:35:13
    Temat: Miesce zameldowania a siedziba firmy a inne siedziby
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Witam

    Moze napisze co mnie dzisiaj spotkalo a moze sie przydac innym:

    Wiec tak pojechalem do US zlozyc juz reszte doc potrzebnych do zalozenia
    firmy czyli NIP-1 i VAT-R

    I przez przypadek pojechalem do US do ktorego naleze z racji iz jestem
    zameldowany w tym powiecie. A moja firma ma siedzibe w Tychach w calkiem
    innym woj.

    I tak wypelniam i wypelniam oddaje do okienka a pani do mnie:
    "Wie pan tego pan u nas nie moze zlozyc dlatego ze siedziba firmy jest w
    innym wojewodztwie/innym miescie wiec prosze to zlozyc w US tam gdzie ma
    pan siedzibe firmy"

    A ja do pani:
    "A jaka jest mozliwosc abym mogl miec wszystko w jednym US?"

    A pani na to:
    "Prosze sobie zaktualizowac wpis do DG tak aby miejsce prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej = "cala polska""

    I co ?? i pojechalem na miejscu zaktualizowalem za 50zl wpis dodajac
    "cala polska" i zlozylem wszystkie papiery w jednym US tam gdzie jestem
    zameldowany.

    To tak jakby ktos chcial zrobic to samo bedzie bogatszy o biurokratyczne
    50zl.

    Pozdrawiam
    Paweł Staszewski

  • 2. Data: 2007-11-21 00:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Nov 2007, Paweł Staszewski wrote:

    > I przez przypadek pojechalem do US do ktorego naleze z racji iz jestem
    > zameldowany w tym powiecie. A moja firma ma siedzibe w Tychach w calkiem
    > innym woj.

    Wystarczyło dopisać miejsce *zamieszkania* jako drugie "miejsce
    prowadzenia DG" :) Cała Polska też może być, nie mówię że nie!
    BTW: zamieszkania, nie zameldowania.
    Jak się mieszka tam gdzie jest się zameldowanym to dobrze, nie dostanie
    się mandatu za niedopełnienie meldunku, ale US podlega się wg miejsca
    zamieszkania, nie zameldowania :)

    > To tak jakby ktos chcial zrobic to samo bedzie bogatszy o biurokratyczne
    > 50zl.

    Słusznie.
    Tak czy siak, jak zajrzy do archiwum, to znajdzie, a jak nie zajrzy,
    to owe 50 zł przepłaci.
    Nie żebym coś sugerował... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-21 09:57:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Wystarczyło dopisać miejsce *zamieszkania* jako drugie "miejsce
    > prowadzenia DG" :) Cała Polska też może być, nie mówię że nie!

    A u mnie nie wystarczyło. Z racji, że siedziba podlega pod inny US,
    to musiałem składać papiery w US względem siedziby firmy
    (zarówno NIP-1, jak i VAT-R), a nie względem miejsca
    zamieszkania.

    W tym drugim miałem złożyć jedynie oświadczenie o wyborze formy
    opodatkowania (liniówka).

    --
    Wojciech Bancer

  • 4. Data: 2007-11-21 11:25:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

    > A u mnie nie wystarczyło. Z racji, że siedziba podlega pod inny US,
    > to musiałem składać papiery w US względem siedziby firmy

    Wrrr.... :>
    "miejsca prowadzenia działalności"!

    Firma to *TY*, podatnikiem jesteś *TY* i "siedziba" to miejsce
    gdzie *mieszkasz*!
    Dla osób fizycznych *nie stosuje się* pojęcia "siedziba", bo de
    facto jest to "miejsce zamieszkania" a niegrzecznie sugeruje
    że podatnik za coś siedzi ;)

    Tak się jednak składa, ze dla VAT liczy się "miejsce prowadzenia"
    tejże działalności a nie miejsce zamieszkania.
    Żeby nie było, że coś poplątałem :)
    *ALE*...
    Przepis tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...przeczytaj art.3.2.2

    Powtórzę: "Wystarczyło dopisać miejsce *zamieszkania* *jako* drugie
    miejsce *prowadzenia* DG".
    JAKO, bo liczą się "miejsca dokonywania czynności opodatkowanych" - to,
    że zgłasza się *akurat* m-ce zamieszkania jest bez znaczenia, idzie o to
    że jest je na ogół ŁATWO zgłosić (bo ma się "tytuł prawny" do lokalu)
    jako "miejsce dokonywania", a w ten deseń problem rozwiązuje się równie
    skutecznie.

    > (zarówno NIP-1, jak i VAT-R), a nie względem miejsca
    > zamieszkania.

    No to co do NIP-1 nie masz racji, sprawdź:
    http://www.gofin.pl/5,44,30524,1.html
    a co do VAT takoż sprawdź w podanym przepisie - jak "miejsca
    dokonywania" są w zasięgu różnych US, to *również* podpada się pod
    "miejsce zamieszkania". Odesłanie z ww. ustawy o NIP prowadzi do
    ustawy o VAT o której wyżej :)
    Wystarczy więc podać *również* m-ce zamieszkania jako jedno z m-sc
    "dokonywania czynności" i *również* podlegać pod US m-ca zamieszkania!

    > W tym drugim miałem złożyć jedynie oświadczenie o wyborze formy
    > opodatkowania (liniówka).

    Ano składa się tam, gdzie rozlicza się dochodowy, prawda :)
    A "kwartalnie" nie wybierałeś?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-21 12:54:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    [...]

> [...]
    > Wystarczy więc podać *również* m-ce zamieszkania jako jedno z m-sc
    > "dokonywania czynności" i *również* podlegać pod US m-ca zamieszkania!

    Podałem. Pani i tak mnie odbiła i kazała iść do tego drugiego US.
    I kazała wszystkie papiery złożyć właśnie tam.

    Nie wybierałem.

    --
    Wojciech Bancer

  • 6. Data: 2007-11-21 14:03:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

    > Podałem. Pani i tak mnie odbiła i kazała iść do tego drugiego US.
    > I kazała wszystkie papiery złożyć właśnie tam.

    A no to sorry. Jak grzcznie słuchasz "bo Pani kazała" to nie
    da się nic zrobić :)
    Dała Ci odmowę *na piśmie*? - odpowiedź znamy, nie :)
    Przepisy są j.w., jeśli jest inaczej w konkretnym przypadku, to
    urząd ma obowiązek odmówić przyjęcia podając podstawę prawną.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-11-21 14:31:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    > A no to sorry. Jak grzcznie słuchasz "bo Pani kazała" to nie
    > da się nic zrobić :)

    Pewnie że słucham. Do tamtego urzędu miałem 30 minut, a do tego,
    do którego mnie odesłała mam z firmy 2 minuty. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 8. Data: 2007-11-21 17:33:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Pewnie że słucham. Do tamtego urzędu miałem 30 minut, a do tego,
    > do którego mnie odesłała mam z firmy 2 minuty. :)

    O, to się nazywa "przyjazny urząd" :)
    Tak swoją drogą - ciekawe, czy np. kontrola z UKS może przyczepić
    się podatnika o składanie dokumentów w niewłaściwym urzędzie,
    jeśli kompletnie i terminowo je składa.

    pzdr, Gotfryd