  • 1. Data: 2003-12-09 10:07:46
    Temat: Moc grzejników - jak wyznaczyć
    Od: "Piteros" <p...@a...krakow.pl_no_spam>

    Chciałbym dobrać moc grzejników do pomieszczeń w nowowybudowanym domu. (Okna
    szczelne, sciany docieplone). Planuje zastosować grzejniki konwektowe KERMI.
    Jak dobrze wyznaczyć moc (wymiary) tych grzejników?, czy są jakieś
    przeliczniki na powierchnię?, a może jakieś mini-programiki dobierające typ
    grzejnika do zadanego pomieszczenia?

    prosze o porade

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-12-09 11:08:40
    Temat: Re: Moc grzejników - jak wyznaczyć
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <br46te$m6q$1@news.onet.pl>,
    p...@a...krakow.pl_no_spam says...
> [...]
    > Jak dobrze wyznaczyć moc (wymiary) tych grzejników?, czy są jakieś
    > przeliczniki na powierchnię?, a może jakieś mini-programiki dobierające typ

    Twoje dochody *40% plus 22% VAT.

    Ah, to chyba NTG?

    --
    K.
    christianity is the most perverted system that ever shone on man -

  • 3. Data: 2003-12-09 11:14:05
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Piteros wrote:

> [...]
    > są jakieś przeliczniki na powierchnię?, a może jakieś mini-programiki
    > dobierające typ grzejnika do zadanego pomieszczenia?

    Dom buduje sie wg projektu, a projekt zawiera tez obliczone zapotrzebowanie
    na moc
    (to nie jest temat tej grupy).

    A poza tym taknaprawde to nie grzeje sie ani powierzchni, ani "kubatury",
    lecz wlasnie sciany, okna podloge i dach....

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-12-09 11:17:30
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piteros napisał:

> [...]
    > Jak dobrze wyznaczyć moc (wymiary) tych grzejników?, czy są jakieś
    > przeliczniki na powierchnię?, a może jakieś mini-programiki dobierające typ

    Na grzejniki to chyba będzie 7% VAT niezależnie od ich mocy....

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-09 13:36:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Krzysztof wrote:
    [...]
    >+ Zaiste pomysl to oryginalny, by ta grupa zajela sie cieplownictwem. Autora
    >+ tlumaczy pewnie desperacja bo ma chyba nieogrzewany pokoj z komputerem.

    Ja wKF: to powyżej nazywa się oksymoron czy jakoś tak ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie wnikający czy 100 czy 200 W ogrzewania jest *skuteczne* w danych
    warunkach :) Trzeba siadać za wylotem wentylatora zasilacza !)