  • Data: 2009-04-20 07:22:02
    Temat: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Apr 2009, ajt wrote:

    > Gotfryd, rzuć okiem na przywoływany przeze mnie gdzie w tym wątku art. 22c. W
    > nim ustawodawca wylicza pozycje, których nie można amortyzować, nazywając je
    > na koniec wnip.

    Owszem :)
    Mamy więc *dwie* kategorie WNiP: wymienione w 22b (dla których istnieje
    wymóg "nabycia") oraz wymienione w 22c (dla których tego wymogu nie ma).
    Co Ci się nie widzi w takim postawieniu sprawy?

    > Przyznaje tym samym, że są one wnip "same z siebie".

    Owszem.

    > Interpretując w ten sposób art 22b

    I tu mam wątpliwości - nie mamy takiego prawa, bo z ratio legis wynika,
    że skoro ustawodawca w 22b i 22c przyjął inny opis, to miał w tym
    jakiś cel.
    Skąd założenie, że tym celem nie było zróżnicowanie właśnie ze względu
    na brak właściwości "wytworzenia" tych WNiP, które opisane są w 22c?
    Może innymi słowami: jakbyśmy *chcieli* WNiP podzielić na dwie
    kategorie, przy czym jedną z cech byłoby poddanie amortyzacji
    a drugą zaliczenie do zbioru przez "wytworzenie", to czy moglibyśmy
    *tak* zapisać rozróżnienie?
    To czy ustawodawca tak rzeczywiście chciał staje się bezprzedmiotowe,
    jeśli *mógł* tak chcieć.

    > możemy wywnioskować, że końcowe określenie
    > wnip odnosi się do wyliczonych pozycji, a "nabycie" i "nadawanie" tyczy
    > jedynie możliwości amortyzacji...

    Nie można odmówić takiemu rozumowaniu logiki :), problem w "zasadach
    prawa" :[

    pzdr, Gotfryd