    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Date: Wed, 22 Apr 2009 16:43:27 +0200
    <gs597c$qug$1@nemesis.news.neostrada.pl> <op.usfxlyuol60ql1@unk>
    <gs5ekp$68r$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <op.usgts3ssl60ql1@unk>
    <gs6tje$khu$5@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gs82sj$k10$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gs844q$7ml$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gs87ge$16p$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gs8bq7$gtr$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gs992t$o5k$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gs9bnn$u6$1@atlantis.news.neostrada.pl> <op.usis6gfil60ql1@unk>
    <gs9cis$2tj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <op.usityudtl60ql1@unk>
    <1...@p...pl>
    <Pine.WNT.4.64.0904182034090.556@quad>
    <gsek69$66a$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0904200915300.4008@quad>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie można odmówić takiemu rozumowaniu logiki :), problem w "zasadach
    > prawa" :[

    Odgrzebuję wątek :)
    Szukałem dziury w całym wcale nie po to, żeby z niej skorzystać, tylko
    dlatego, żeby się upewnić, czy w przypadku rozliczania sprzedaży
    licencji poza DG (w rozumieniu updof), nagle nie okaże się, że US
    zastosuje odwrotną interpretację, choćby dlatego, że akrat tak będzie
    korzystniej dla skarbu państwa w danym przypadku :)

    Czyli jak wg obecnego stanu prawnego, interpretacji i wyroków sądu
    należałoby się rozliczać?

    Czerpanie korzyści z praw autorskich, zwłaszcza częstotliwe, jest dg z
    punktu widzenia ustawy o vat.
    Czyli czynny watowiec, prowadzący dg, powinien wszystko (faktury, stawki
    podatku, rejestry, księgi, deklaracje) robić tak, jakby to była
    najzwyklejsza sprzedaż w ramach dg. Jedyna róznica to taka, że sam
    przychód netto nie może być doliczony do przychodu z dg (ma być
    rozliczany osobno, bez zaliczek, dopiero w pit-36 wiersz 8 z kosztami
    50%), no i do kosztów dg nie można zaliczać wydatków na cele związane z
    osiąganiem tych konkretnych przychodów, ale odliczanie vatu jak najbardziej.
    Tak to powinno wyglądać, czy tym razem coś przekombinowałem w drugą
    stronę? :)
    Andrzej