  • 1. Data: 2006-10-09 05:47:13
    Temat: Monitor - materiałem?
    Od: Lukasz <s...@f...onet.pl>

    Witam!

    Zestaw komputerowy (komputer, monitor, drukarka) jest księgowany jako środek trwały.
    Do tej pory było tak, że w przypadku wymiany monitora, dokupieniu
    drukarki, koszty zakupu podwyższały wartość tego środka trwałego.
    Po szkoleniu główna księgowa zdecydowała, że te koszty nie będą
    księgowane poprzez zlecenie inwestycyjne na ten środek trwały, lecz
    jako materiały w koszty działu, oddziału.
    Czy tak jest prawidłowo?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

    Załączniki:
    1) <none>

  • 2. Data: 2006-10-09 06:20:48
    Temat: Re: Monitor - materiałem?
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

> [...]
    > księgowane poprzez zlecenie inwestycyjne na ten środek trwały, lecz
    > jako materiały w koszty działu, oddziału.

    Mała wartosc to mozna materiałowo

  • 3. Data: 2006-10-09 08:11:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Oct 2006, Bartek wrote:

    > Mała wartosc to mozna materiałowo

    Ja bym powiedział że Twoja wypowiedź podoba mi się poza słowem "można" :)

    Stawiałem już pytanie jakim prawem w ogóle ktoś dokonuje podwyższenia
    WP przy zakupie peryferiów o wartości niższej niż 3500 zł.
    IMO przepis na to nie pozwala (ani przy UoPDoOF, ani jak teraz
    sprawdziłem w UoPDoOP) - tyle że nie ma zaniżenia podatku, więc
    pewnie nikt się nie przyczepi.
    Sam zapis jest jasny: "w tym także o wydatki na nabycie częœci
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia
    przekracza 3.500 zł"

    Z zasady a contrario wynika wprost że tańszych się nie zalicza.
    Nie że "podatnik *może* nie zaliczyć".
    Nie zalicza się i już (inaczej mówiąc: nie wolno zaliczać, choć kary
    za zaliczenie prawdopodobnie nie ma).
    Gdzieś się mylę?
    :)

    pzdr, Gotfryd