  • 1. Data: 2006-10-08 15:32:18
    Temat: Firma w USA a podatek w Polsce
    Od: "aro2005" <a...@g...pl>

    Witam,

    Jako obywatel Polski majacy zwiazki i przyjezdzajacy do Polski
    (rezydencja podatkowa Polska) posiadam jednoosobowa firme w USA od
    miesiaca. Podatki oplacam na swoj amerykanski numer SSN w USA
    (odpowiednik NIP w Polsce). Dzialalnosc - informatyka, internet, handel
    elektronika, komputery

    W Polsce posiadam kilka serwisow internetowych platnych z ktorych mam
    dochod za dostep do stron i reklamy - do tej pory zleceniobiorca
    wystawial co 3 miesiace umowe zlecenie/dzielo i rozliczalem sie z tego
    w Urzedzie Skarbowym jako osoba prywatna.

    1) Jakie sa moje obowiazki rozliczania sie z dochodow firmy w USA w
    polskim US
    2) Jakie formularz i co dokladnie musze zglosic w polskim US
    3) Jak oblicza sie ewentualny podatek zaplacony w USA, amerykanskie
    faktury, koszty sa respektowane w Polsce
    4) Czy jest mozliwe aby polskie serwisy na moje nazwisko (serwer,
    domeny kupione w polsce) wcielic pod dzialanosc mojej firmy w USA i
    jak polska firma placaca mi do tej pory umowa zleceniem zaplaci mi
    naleznosc
    5) Czy dla uproszczenia ewentualnych rozliczen amerykanska firma moze
    zalozyc konto w polskim banku i jak to zrobic aby bylo ok dla polskiego
    US

    z gorz dziekuje za wszystkie odpowiedzi