  • 1. Data: 2006-10-08 12:35:45
    Temat: Obliczenie podatku od spadku - proszę o pomoc.
    Od: i...@w...pl

    Czekam na wyliczenie przez US podatku od nabytego spadku - trochę sie
    obawiam, że będzie to spora dla mnie kwota, bo nie pracuję, ale mam
    nadzieję na ulgę, która chyba powinna mnie objąć. Proszę o pomoc
    w wyliczeniu spodziewanego podatku, warunki przedstawiam poniżej:
    1)Masa spadkowa = 1/3 nieruchomości o wart. 300000 = 100000 zł
    2)Cała nieruchomość to dom o pow. użyt. 160 m2 i działka, z tego
    dziedziczę obecnie 1/6, co stanowi 1/2 masy spadkowej
    3) Wcześniej (10 lat temu) odziedziczyłam już 1/12 tej
    nieruchomości.
    4) Nie posiadam żadnej innej nieruchomości - mieszkamy z mężem w
    jego własności darowanej mu przez jego rodziców imiennie.
    Bardzo proszę o wyliczenie (choćby orientacyjnie) kwoty podatku - lub
    może go nie będzie?- 110 m2 jest zwolnione oraz ok.9800 zł, o ile
    nie posiadam innych nieruchomości. Co mi to daje i czy coś daje?
    Z góry dziękuję - mam nadzieję, że odezwie się osoba biegła w
    obliczeniach i przepisach podatkowych, bo już się trochę
    denerwuję...