    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP UE a usługi niematerialne
    Date: Mon, 20 Nov 2006 20:35:18 +0100

    Dnia 20-11-2006 o 19:41:41 Adam <a...@i...sp.am.pl> napisał(a):

> [...]
    > ten jest obowiązany na piśmie zgłosić ten fakt naczelnikowi urzędu
    > skarbowego przez aktualizację zgłoszenia rejestracyjnego; zgłoszenie
    > składa się w terminie 15 dni, licząc od dnia zaistnienia tej
    > okoliczności.
    > "
    >
    > Czyli jeśli płatność za usługę z firmy niemieckiej byłaby w cyklu
    > miesięcznym to trzeba by się było co miesiąc rejestrować/wyrejestrować
    > jeśli, aż tak weryfikują te dane, a jeśli nie to na fakturze jak będzie
    > "PL mój nip" i nie będę wtedy podatnikiem VAT UE to faktura jest wadliwa?

    Czy dwumiesięcznik sprzedawany za granicę musi się rejestrować i
    "derejestrować"
    co 15 dni :) ?
    Co do NIP i usług niematerialnych - NIP UE jest potrzebny(Art. 97)
    ale tylko jako pic na wodę. Provider wystawia Ci fakturę
    po swojekmu a Ty do tego raz na miesiąc fakturę wewnętrzną(art. 106) i
    voila.
    Sam teraz to przerabiam(czy raczej jutro będę - zanosił VAT R/UE bo
    uświadomiłeś
    mi pośrednio że zaspałem :) ) Więc dawaj rozgryziemy to dzis zebym nie
    zasadzil jakiegos buga w papierach :)

    > Na szczęście nie widzę w okolicznych paragrafach ewentualnych sankcji za
    > nie wyrejestrowanie.

    Grymas na twarzy pan Kunegundy nie jest wystarczającą karą ?

    > "
    > 15. W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w ust. 1-3, nie złoży za 6
    > kolejnych miesięcy lub 2 kolejne kwartały deklaracji podatkowej,
    > naczelnik urzędu skarbowego wykreśla z urzędu podmiot z rejestru
    > jako podatnika VAT UE i powiadamia go o powyższym.
    > "
    >
    > No i ten artykuł dokładnie definiuje to automatyczne skreślenie.
    > Tylko czy tu chodzi o raporty wewnątrz wspólnotowe czy PIT 5 chyba to
    > drugie?

    Chyba nie PIT-5 tylko VAT-UE czy jak tam to się nazywa. A Intarstatu
    pewnie nie planujesz ;)

    > Ach dziwny nasz kraj jakby nie mogli wszystkich co mają "normalny" VAT
    > wpisać do tej bazy.
    >
    > Skontaktuję się jeszcze z niemiecką firmą (czy przymkną oko na brak
    > VIES) i może postaram się dodzwonić do urzędu skarbowego i zapytać u
    > źródła.

    Brak VIES teoretycznie ich nie powinien obchodzic, ale w praktyce jeśli
    Ty nie rozlczysz to oni powinni więc się zabezpieczają zapewne.

    > Pozdrawiam.

    ja również