  • 1. Data: 2002-12-19 12:31:37
    Temat: NIP na fakturze VAT dla osoby prywatnej
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak to jest z tym NIP na fakturze VAT (za usługę) wystawianej
    dla osoby prywatnej nie prowadzącej DG. Musi on byc, nie musi,
    a moze - moze, ale nie musi?
    Podobno nie musial, ale przepisy sie zmienily i juz musi.

    Pewnie znow zdania beda podzielone, ale licze, ze wypowie sie jakis
    autorytet :-)

    I przy okazji:
    czy wystawianie faktur imiennych (na osoby prywatne) w jakikolwiek sposob
    uchroni mnie przed przymusem posiadania kasy fiskalnej?
    Moze sie myle, ale kasa fisk. kojarzy mi sie ze sprzedażą nieewidencjonowaną
    (anonimowe paragony).

    Innymi slowy - jak swiadczyc uslugi dla osob prywatnych, bez kasy fiskalnej?
    Do szczescia wystarczy mi wystawienie 1 faktury na 40 zl miesiecznie.
    Pozotale faktury bedą dla firm.
    Czy obrow, po ktorym pojawia się przymus kasy - liczyc sie lącznie dla całej
    działalnosci, czy osobno tyko dla częsci dotyczacej "ludnosci cywilnej"?

    Dzieki,

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-19 12:41:14
    Temat: Re: NIP na fakturze VAT dla osoby prywatnej
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > Czy obrow, po ktorym pojawia się przymus kasy - liczyc sie lącznie
    > dla całej działalnosci, czy osobno tyko dla częsci dotyczacej
    > "ludnosci cywilnej"?

    osobno dla części osób fizycznych nie prowadzących działalności gospdoarczej

    galis

  • 3. Data: 2002-12-19 12:49:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > uchroni mnie przed przymusem posiadania kasy fiskalnej?
    > Moze sie myle, ale kasa fisk. kojarzy mi sie ze sprzedażą

    Występuje jeszcze ograniczenie na ilość klientów i ilość operacji.
    Dla rozpoczynających w drugiej połowie bieżącego roku to bodajże 10 i 25.

    Pix

  • 4. Data: 2002-12-19 13:11:44
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Występuje jeszcze ograniczenie na ilość klientów i ilość operacji.
    > Dla rozpoczynających w drugiej połowie bieżącego roku to bodajże 10 i 25.

    Miesiecznie czy rocznie?

    Ale widze, ze kasia mi nie grozi. :)
    Moje uslugi dla ludnosci cywilnej swiadczyc bede tylko w sladowych
    ilosciach,
    tylko po to, aby uniknac zagrozenia uznania mojej DG za DO.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 5. Data: 2002-12-19 13:23:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Miesiecznie czy rocznie?

    "do końca roku"

    > Ale widze, ze kasia mi nie grozi. :)
    > Moje uslugi dla ludnosci cywilnej swiadczyc bede tylko w sladowych
    > ilosciach,
    > tylko po to, aby uniknac zagrozenia uznania mojej DG za DO.

    Z tym, że jak pamiętam powinien to być "ten sam rodzaj usług" cokolwiek
    miałoby to znaczyć.

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2002-12-19 13:50:09
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Z tym, że jak pamiętam powinien to być "ten sam rodzaj usług" cokolwiek
    > miałoby to znaczyć.

    Tak, tak, pamiętam o tym. Ten sam rodzaj i w kazdym miesiącu.
    Nie wystawiłem wprawdzie zadnej "cywilnej" faktury za listopad,
    ale dzialalnosc zaczalem 27.XI, nie mialem w listopadzie zadnych
    kosztow, wiec moze sie nie przyczepią.

    Oczywiscie mozna tez dyskutowac co jeszcze jest tym samym rodzajem,
    a co nie jest. Mam nadzieje, ze:
    1. "Usluga informatyczna - aktualizacja strony www"
    2. "Usługa informatyczna - konfiguracja systemu operacyjnego"
    mogą byc uznane jako "ten sam rodzaj usług".

    Jesli nie, to chyba nawet fryzjer inaczej musialby traktowac strzyzenie,
    a inaczej golenie brody :-).

    Kłopot mam tylko w tym, ze w tej sytuacji nie bardzo moge wystawic
    mojemu realnemu uslugobiorcy faktury za realnie wykonane uslugi
    dziennikarskie.
    Dosc slisko byloby je swiaczyc dla ludnosci cywilnej. Mam nadzieje, ze nikt
    nie czepi sie tego, ze w gazecie pojawiaja sie artykuly podpisane moim
    nazwiskiem,
    a fakturuje tylko za robienie www (co tez faktycznie robię).

    Ech...... Święta ida, moze czas sie nieco wyluzowac? ;-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 7. Data: 2002-12-19 15:02:37
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    No dobrze, ale czy ktos mi powie jak jest z tym NIP?

    Dzieki!

    Latet

  • 8. Data: 2002-12-19 15:37:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > 2. "Usługa informatyczna - konfiguracja systemu operacyjnego"
    > mogą byc uznane jako "ten sam rodzaj usług".

    IMHO trudno powiedzieć bo sam przepis jest jak zwykle mało precyzyjny ;-)
    Być może wystarczy się kierować klasyfikacją usług, a być może nie...

    > Jesli nie, to chyba nawet fryzjer inaczej musialby traktowac strzyzenie,
    > a inaczej golenie brody :-).

    Typowy fryzjer nie ma tego problemu gdyż zwykle świadczy swoje usługi
    wyłącznie "ludności" i w związku z tym nie musi rozstrzygać tak
    skomplikowanych problemów a i sam fiskus też nie ma się do czego przyczepić.

    pozd.Pix

  • 9. Data: 2002-12-19 15:49:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2. "Usługa informatyczna - konfiguracja systemu operacyjnego"
    > mogą byc uznane jako "ten sam rodzaj usług".

    Wygląda logicznie

    > Jesli nie, to chyba nawet fryzjer inaczej musialby traktowac strzyzenie,
    > a inaczej golenie brody :-).

    A sprawdzałeś czy tak nie robi ? ;))))

> [...]
    > dziennikarskie.
    > Dosc slisko byloby je swiaczyc dla ludnosci cywilnej.

    A fakt że starsza pani bedzie u ciebie chciala zamówić artykuł o swoim mężu
    który walczył tu i tam (a co z tym tekstem zrobi to juz jej sprawa)
    hobbysta o swoich ulubieńcach (pieskach, kotkach) albo rodzic zamawiający
    artykuł do gazetki szkolnej prowadzonej przez córkę .... nasz klient nasz
    pan ;)))

    > Mam nadzieje, ze nikt
    > nie czepi sie tego, ze w gazecie pojawiaja sie artykuly podpisane moim
    > nazwiskiem,

    A po pseudonimem literackim pisac nie możesz, chyba wielu tak robi ?

    > a fakturuje tylko za robienie www (co tez faktycznie robię).

    A nie można połączyc jednego i drugiego, przecież te strony www tez trzeba
    wypełnic treścią ?

    > Ech...... Święta ida, moze czas sie nieco wyluzowac? ;-)

    Nie tak szybko ;-))

    Sark

  • 10. Data: 2002-12-19 15:53:29
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    [ciach]

    >Oczywiscie mozna tez dyskutowac co jeszcze jest tym samym rodzajem,
    >a co nie jest. Mam nadzieje, ze:
    >1. "Usluga informatyczna - aktualizacja strony www"
    >2. "Usluga informatyczna - konfiguracja systemu operacyjnego"
    >mogą byc uznane jako "ten sam rodzaj uslug".
    [ciach]

    Tez sie zastanawiam, czy jesli mam wpis do ewidencji, jako uslugi informatyczne i
    sprzedam jednej osobie prywatnej konto e-mail, za ktore bede pobieral np. co miesiac
    10 PLN w ramach abonamentu, to czy to wystarczy aby sie zalapac pod dzialalnosc
    gospodarczy, czy nie :))

    Szkoda slow...

    Pozdrawiam cieplutko.

    --