    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Na jakie konto zaliczkę na podatek?
    Date: Mon, 8 Mar 2010 22:26:26 +0100
    <hn38qd$np4$1@news.task.gda.pl> <hn3ecp$nio$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hn3eli$5o0$1@news.task.gda.pl> <hn3gha$oq3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <hn3j55$g47$1@news.task.gda.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <hn3nm2$qge$1@news.task.gda.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <hn3pbm$ur4$1@news.task.gda.pl>

    John Smith w <news:hn3pbm$ur4$1@news.task.gda.pl>:

> [...]
    ^^^^

    > Tak, byłem na etacie, ale pracodawca już inny. W przeciwnym wypadku nie
    > mógłbym liczyć na zmniejszony ZUS.

    No patrz! :D

    > Czyli feler polega na tym, że
    > powinienem odliczać składkę na ubezp. społeczne od przychodu a nie od
    > dochodu? Byłbym wdzięczny za jakąś rzeczową pomoc, bo chociaż wytrzymam
    > jeszcze trochę podatkowej kokieterii, to jednak chciałbym się czegoś
    > nauczyć i nie spieprzyć z US.

    Zacznij od wskazanych wcześniej pozycji (ustawa, rozporządzenie), przyswój
    pojęcia przychód, koszty, dochód, co od czego się odejmuje, gdzie się
    sumuje, jak sie liczy podatek i od czego, od czego można odjąć część składki
    zdrowotnej (i kiedy).

    Przecież nie masz zamiaru co miesiąc podawać tu liczb i oczekiwać, że ktoś
    za Ciebie policzy, a do 20 marca [1] masz jeszcze troche czasu ;>

    [1] -- jak już napisał cef, to pewnie i do 20 kwietnia

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]