  • Data: 2005-11-10 14:15:40
    Temat: Re: Nauczyciel, korepetycje bez DG.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:

    > Witajcie.
    > Jestem nauczycielem (umowa, opłacony ZUS). Nie prowadze działalności
    > gospodarczej. Zamierzam od czasu do czasu udzielić płatnych lekcji
    > (korepetycji). Jednak zkładanie DG mija się z celem, bo z korepetycji
    > zarobię maks. 150 zł miesięcznie, czyli na ZUS (zdrowotny) nie
    > wystarczy. Jak być w zgodzie z prawem?
    > 1. Czy prowadzić korepetycje na umowę o dzieło?

    Korepetycje to nie jest "dzieło"

    W rachubę wchodzi tylko pytanie o umowę zlecenie. Wtedy:
    I tak i nie. Nie możesz zawrzeć umowy-zlecenia bezpośrednio z klientem.
    Możesz znależć firmę - pośrednika, która zawrze umowę z klientem a
    ciebie "zatrudni" na umowę-zlecenie.

    > Inaczej, jak legalnie udzielać korepetycji?

    Nie ma w obecnym stanie prawnym innej legalnej metody.