    From: Paweł Szostek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Date: Mon, 4 Apr 2011 08:00:32 -0700 (PDT)
    <imsa90$eth$1@news.onet.pl> <4d91aeb9$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <imsdgh$ura$1@news.onet.pl> <4d91d987$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d92c9d6$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d934957$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d943d51$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d947ebd$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <4d94b039$0$2439$65785112@news.neostrada.pl> <in2sra$63m$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1104010827550.2404@quad>
    <4d957bea$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d958714$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d9588f1$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d95a36f$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>

    cinews:4d9588f1$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > pracodawc niewiedz c czemu, bo ani s owa nikt wcze niej sie nie zajakn w
    > ten spos b. Potem ruszy a oczywi cie lawina tekst w r norakich "m drali ".
    >
    > Je li w tkotw rca w kolejnym po cie poprawi si i napisze *zleceniobioorc *,
    > to je li znowu temat przejdzie na tory sk adek, otrzyma by moze odpowied z
    > mojej strony pewnie zgodn tym razem z wyobra eniami sporej cz sci
    > grupowicz w. Cho ....kto wie :)
    >
    > A swoja drog to mo e i dobrze, e jest takie zamieszanie, bo przynajmniej
    > poruszony zosta problem nieuzasadnionego zacierania sie tych dw ch r nych

    Poprawie się i napisze, że chodziło mi o zleceniobiorcę :)
    Tzn. osobę która jest zatrudniona wyłącznie na umowę zlecenie (a nie
    na żadną umowę o pracę).
    Jeżeli nadal piszę nieprecyzyjnie, to wybaczcie.

    Z cytowanych wcześniej przez dK przepisów:

    "§11.4 i 5 Rozporządzenia o PKPiR określa co to jest rzetenie
    prowadzona
    książka w kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie
    jest
    towar handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny."

    wynika, że powinienem wpisać do PKPiR wynagrodzenie takiego
    zleceniobiorcy.
    Natomiast nie ma tu mowy o składkach ZUS za takiego zleceniobiorcę,
    więc rozumiem, że mogę je wpisać, ale nie muszę?

    Jeżeli zdecyduję się wpisać składki za zleceniobiorcę do PKPiR i
    opłaciłem terminowo to wpisuję
    w miesiącu za który należało je zapłacić,
    natomiast jeżeli się spóźnię z zapłatą, to mogę wpisać w miesiącu
    zapłaty?