  • 1. Data: 2002-09-20 22:17:28
    Temat: Nie uznanie VAT
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów co sądzą o takiej sytuacji:
    kontrola UKS wykazała, że od zakupionego towaru 7 (siedem) podmiotów
    wcześniej nie zapłacono do US podatku VAT i w związku z tym ja nie mam prawa
    do odliczenia tego który znajduje się na fakturze otrzymanej przeze mnie.
    Przy okazji sprawdzania poprzednich właścicieli zakupionego przez moją firmę
    towaru, UKS wysnół wniosek, że firmy te obracały tym towarem tylko i
    wyłącznie w celu "wygenerowania" do zwrotu podatku VAT. We wnioskach
    końcowych stwierdzono więc, że cała transakcja i u mnie miała na celu
    "wygenerowanie" VAT-u i w efekcie ja nie mam prawa do odliczenia VAT
    naliczonego mi na fakturze.
    W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    Bogdan Al.

  • 2. Data: 2002-09-20 22:31:11
    Temat: Re: Nie uznanie VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z
    całą
    > pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    Szczerze?
    Z całą pewnością to się nie da.

    CEZ

  • 3. Data: 2002-09-21 08:26:35
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawa
    > do odliczenia tego który znajduje się na fakturze otrzymanej przeze mnie.

    Czyli było tak:
    firma_1 sprzedaje firmie_2, firma_2 firmie_3, itd., aż firma_6 sprzedaje
    Tobie? I firma_1 nie odprowadziła należnego VAT-u? I Ty masz go zapłacić? To
    jakaś dziwna sytuacja. Co innego gdyby to firma_6 nie zapłaciła VAT-u. To
    zmienia postać rzeczy. Ale tak...

> [...]
    > końcowych stwierdzono więc, że cała transakcja i u mnie miała na celu
    > "wygenerowanie" VAT-u i w efekcie ja nie mam prawa do odliczenia VAT

    Na to musieliby mieć dowody bezpośrednio na Ciebie.

    > W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    > pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    To się (niestety) nie da. Dlatego wszystkie te ogłoszenia "sprzedam koszty
    VAT" itd. są mocno podejrzane.

    BaLab

  • 4. Data: 2002-09-22 23:15:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002, Bogdan wrote:

> [...]
    >+ do odliczenia tego który znajduje się na fakturze otrzymanej przeze mnie.

    AFAIK naciąganie prawa.
    Kiedyś już taka sprawa na grupie była.
    Owszem, jeśli *twój* kontrahent nie ma faktury w ewidencji - to sprawa
    jest przegrana, ale tu to chyba ktoś na premię chce zapracować :(
    [...]
    >+ W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    >+ pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    Chyba tylko z potwierdzeniem US kontrahenta że VAT został
    zaliczony :( - ktoś już kiedyś sugerował żeby o to pytać :>
    (kontrahent ma przechlapane, bo pójdzie do niego kontrola;
    następny co ma przechlapane [u kontrahenta] jesteś oczywiście
    ty, ale to inna bajka :)).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-09-23 18:08:03
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.21.0209230111100.31026-

> [...]
    > (kontrahent ma przechlapane, bo pójdzie do niego kontrola;
    > następny co ma przechlapane [u kontrahenta] jesteś oczywiście

    To tez nie daje 100% pewności. Kontrahent może przecież złożyć korektę VAT-7
    w kolejnym miesiącu.

    BaLab

  • 6. Data: 2002-09-24 07:47:14
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    > pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    Jeżeli sprzedasz ten towar dalej.

    LeszekR.

  • 7. Data: 2002-09-24 07:59:18
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Amehat napisał:
    > Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli sprzedasz ten towar dalej.
    Może rozwiń tę tezę, bo nie łapę - jak sprzedaż towaru może mnie
    uchronic od odpowiedzialności za niezarejestrowanie faktury VAT przez
    mojego dostawcę???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-09-24 08:02:01
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Może rozwiń tę tezę, bo nie łapę - jak sprzedaż towaru może mnie
    > uchronic od odpowiedzialności za niezarejestrowanie faktury VAT przez
    > mojego dostawcę???

    Sorry jeśli żle zrozumiałem. "Kontrahenci" nie zarejestrowali faktury
    sprzedaży czy nie zapłacili VATu. To chyba jest różnica. Ale jeśli to
    pierwsze to się wycofuję.

    LeszekR.

  • 9. Data: 2002-09-24 08:09:33
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Amehat napisał:
> [...]
    >

    > Sorry jeśli żle zrozumiałem. "Kontrahenci" nie zarejestrowali faktury
    > sprzedaży czy nie zapłacili VATu. To chyba jest różnica. Ale jeśli to
    A jeżeli to drugi to sie nie wycofujesz?
    Hmm.. a od kiedy to ja odpowiadam za to czy mój dostawca *wykazany*
    VAT *zapłacił*?? I z jakiego artykułu?
    Bo jak dotąd konsekwencje mogłam ponieśc tylko jeżeli mój dostawca
    ukrył fakt sprzedaży i nie zarejestrował faktury.
    Cos przeoczyłam?

    Co nie zmienia faktu że to czy sprzedam ten towar czy jeszcze leży na
    magazynie nie ma najmniejszego znacznie w tej sprawie i US w ogóle to
    nie interesuje. To nie towar jest obciążany tylko ja jako podmiot
    gospodarczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-09-24 08:15:20
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

> [...]
    > Bo jak dotąd konsekwencje mogłam ponieśc tylko jeżeli mój dostawca
    > ukrył fakt sprzedaży i nie zarejestrował faktury.
    Przecież tak samo twierdzę.

> [...]
    > magazynie nie ma najmniejszego znacznie w tej sprawie i US w ogóle to
    > nie interesuje. To nie towar jest obciążany tylko ja jako podmiot

    IMHO odpada kontrolerom z UKS argument iż nabyłeś towar w celu
    "generowania". Sprzedałeś towar z marżą zapłaciłeś VAT należny więc po
    sprawie.

    LeszekR.