    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 29 Apr 2013 02:48:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
    From: Rowerex <r...@o...pl>

    On 29 Kwi, 10:19, "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > "Rowerex" <r...@o...pl> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > pisemniehttp://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe/0205
    -czynny-zal-11290/

    Ot, to to! Napisałem stosowne pismo zawiadamiające o "samopopełnieniu"
    przestępstwa na którym sam się przyłapałem, opisałem mechanizm
    powstania pomyłki i przyznałem że to wyłącznie moja wina. Wyszło jak
    opisano w tym artykule mimo że dopiero teraz zajrzałem na tego linka.
    Przedstawiłem przed chwilą to pismo w US i dokładnie takie określenie
    usłyszałem, czyli "czynny żal". Oczywiście sprawa będzie rozpatrywane
    przez wydział karno-skarbowy czy jak oni się tam nazywają. Urzędnik
    któremu przedstawiałem sprawę nastawiał mnie raczej pozytywnie.

    Tak przy okazji jedna rzecz mi się w tych e-deklaracjach nie podoba -
    mianowicie deklarację wysyła się niemal "w ciemno", brakuje mi
    możliwości zweryfikowania tego, czy to co mam w formularzu zgadza się
    w całości z tym co dostał US. Owszem dostaje się UPO, ale UPO mówi
    tylko o tym, że coś dotarło do US i ze jest zgodne ze wzorcem xml i w
    zasadzie tyle. UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
    posiadanymi w formularzu. Np. można przez przypadek wysłać formularz z
    innymi danymi, który wypełniało się na próbę lub dla kogoś innego bo
    akurat miało się otwarte obydwa lub wiecej. US dostanie nie to co
    trzeba, a wypełniający będzie święcie przekonany, że wysłał prawidłowe
    dane...

    Pozdr-
    -Rowerex