  • Data: 2023-09-28 18:24:23
    Temat: Re: Nie zaokraglili mnie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz, że obecnie mObywatel to również pełnoprawny dowód osobisty?

    Obiło mi się o uszy, ale dowodu ogólnie mało kiedy potrzebuję.

    > Używasz papierowych recept? Moja lekarka już nawet ich nie drukuje, bo
    > wie, że nie ma potrzeby.

    Dotychczas raz na 3 miesiące wysyłałem do przychodni maila (na zasadzie
    ponów) i lekarka wystawiała receptę i jakoś z ich systemu przysyłała mi
    sms-em kod recepty.
    Ostatnio to nie zadziałało, bo niezależnie ode mnie, tego samego dnia
    brat wysłał ale wpisując to w IKP i lekarce się pomyliło i mimo, że
    wystawiła receptę to nie wysłała mi sms-a bo myślała, że widzę to w IKP.
    Przy następnej okazji (już lada chwila) miałem w planie zobaczyć jak to
    się tą drogą robi.
    Ale kilka dni temu żona mówiła, że ona wchodzi na stronę przychodni i
    tam jest od razu zakładka recepty i tam wystarczy wpisać. Czy to trafia
    do IKP czy to jakiś ich system - na dziś nie wiem.

    > Jak na człowieka z długim stażem w informatyce stosowanej, jesteś
    > zadziwiająco konserwatywny ;)

    Może właśnie dzięki takiemu stażowi :)

    Jak widzę jak chaotycznie tworzone jest często oprogramowanie to
    szczerze mam małe zaufanie do całego ogółu oprogramowania.

    Np. uważam, że bankowanie jest bezpieczniejsze jak się ma dwa kanały
    (komputer + telefon) a nie wszystko w telefonie.

    Upewniła mnie w tym podejściu kiedyś informacja, że wyciekły z iluś
    sklepów hasła logowania użytkowników.
    No jakim cudem?! Wcześniej byłem święcie przekonany, że żaden sklep nie
    przechowuje mojego hasła tylko ono jest po stronie użytkownika solone i
    wydłużane i dopiero to jest przechowywane, co nie daje możliwości -
    "wyciekły hasła i jak stosowałeś to samo gdzie indziej to wszędzie
    pozmieniaj".
    Ja stosowałem wszędzie to samo właśnie w oparciu o założenie, że nikt go
    przecież nie przechowuje.

    Jak mam pamiętać dziesiątki haseł to mi się nie chce.

    > I korzystasz z zasilaczy wtyczkowych niewiadomego pochodzenia :(

    Zasilacz wtyczkowy mam właściwie tylko do telefonu. Telefon ładuję w
    soboty i zasilacz w przedłużaczu na podłodze, a telefon na biurku.
    Ale poległem z wymuszeniem na synach podobnego podejścia i zdarza się,
    że mi się włos na głowie jeży jak widzę koniec przedłużacza z wetkniętym
    takim zasilaczem leżący na kołdrze.
    P.G.