  • Data: 2023-09-30 02:44:12
    Temat: Re: Nie zaokraglili mnie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Friday, September 29, 2023, 8:15:57 PM, you wrote:

    > To wiem.
    > Po poprzedniej wypowiedzi idąc do domu się chwilę zastanowiłem skąd się
    > wzięło to, że ja w sumie unikam stosowania różnych nowinek.
    > I chyba głównie chodzi o okulary i może o pamięć.
    > Już chyba od 10 lat nie przeczytam sms-a bez okularów a 'na miasto'
    > wychodzę bez. Jak ktoś mi coś napisze to trudno przeczytam jak wrócę do
    > domu. Jak idę do paczkomatu to kod odbioru sobie na karteczce dużymi
    > literami zapisuję.

    Ale wiesz o tym, że w Androidzie w każdej chwili możesz powiększyć
    tekst SMSa?

    > A te wszystkie rozwiązania to śpiewka ostatnich lat. Pewnie jakby się
    > pojawiały 20 lat temu miałbym do nich inne podejście.

    Piotrze, jesteśmy z tego samego pokolenia... Ja sobie nie wyobrażam,
    żebym mógł funkcjonować bez terminarza w telefonie, na komputerze, na
    tablecie - oczywiście wszystko synchronicznie.

    > Zapłacić za parkowanie w parkometrze zdarzyło mi się może 2 razy w
    > życiu. Zamiast kombinować wolę się przespacerować, nawet kilometr lub
    > dwa.

    Ciesz się, że masz blisko. Ja do piekarni mam prawie 2 km a do centrum
    miasta 4. Po drodze psy dupami szczekają.

    > Na zdrowie mi wyjdzie - siedzę całymi dniami przed komputerem.
    > Kiedyś jeszcze było prościej bo tylko kwota i czas ale od jakiegoś czasu
    > chcą też numer rejestracyjny - po jakiego grzyba mam się tego uczyć na
    > pamięć. Pamiętam tylko 2 ostatnie znaki aby na stacji powiedzieć który z
    > listy, która im sama wyskakuje mają wpisać na fakturę.

    Od tego masz Skycash/Mobiparking czy Mobilet w telefonie... Tylko
    korzystać.

    > Nigdy w życiu nie potrafiłem zapamiętywać faktów (numery, imiona,
    > twarze). Geografia, Historia - to były dla mnie najgorsze przedmioty.

    Dla mnie też. A dzisiaj z tej wiedzy (szczątkowej przecież!) biję
    młodzików na głowę.

    > Za to nigdy nie miałem absolutnie żadnych problemów z zapamiętywaniem
    > zależności logicznych. Wystarczyło mi raz usłyszeć. Dlatego zawsze byłem
    > najlepszy w klasie (na studiach w grupie) z matematyki, fizyki.

    :)

    > Wiedzieć jak się nazywa aplikacja do tego czy owego, albo pod jakim
    > obrazkiem się ukrywa = fakt = trudne.

    Najczęściej używane aplikacje wsadzasz na główny ekran. Jeśli używasz
    aplikacji chmurowej (kontakty, kalendarz, notatki, maile), to masz
    dostęp zarówno z blaszaka, jak i z urządzeń przenośnych.
    Ustaw sobie raz, zsynchronizuj się z chmurą i korzystaj. Nawet
    zgubienie/kradzież telefonu niegroźne. Telefon można zablokować
    zdalnie, kartę SIM odtworzyć i na innym telefonie odtworzyć z backupa
    - o którym pamiętać nie musisz.

    --
    Best regards,
    RoMan