  • Data: 2023-10-02 13:36:45
    Temat: Re: Nie zaokraglili mnie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No bez przesady. Sprawdziłem - maksymalne powiększenie daje tekst
    > jakieś 16 punktów.

    Może ja nie umiem powiększyć.
    Właśnie dostałem sms-a:
    Zasilenie konta: NNNN
    Ten tekst ma normalnie 2.5cm.
    Maksymalnie rozciągnięty palcami robi się 3.8cm - to nie jest jakieś
    wielgaśne powiększenie.
    Patrząc na niego bez okularów nie jestem w stanie ustalić, czy numer na
    końcu ma 3 czy 4 cyfry (zlewają mi się, widzę okrągłości - więc numer
    składa się zapewne z jakichś cyfr typu 2,3,5,6,8,9. Może jakby ręka była
    dwa razy dłuższa...
    Jak zapisuję sobie numer do paczkomatu na karteczce to piszę cyfry około
    1cm wysokości.

    > Jestem krótkowidzem (-4) i bez okularów jestem ślepy jak kret.

    A ja mam starczą dalekowzroczność. Na horyzoncie to wydaje mi się, że
    mógłbym liście na drzewach policzyć :)
    Przy jeździe samochodem wszystko widzę super poza deską rozdzielczą :)

    Jak wybierałem ostatni samochód to nie miałem okazji 'na żywo' zobaczyć
    jak działa wyświetlacz przezierny, ale zapytałem tylko gdzie to się
    mniej więcej widzi. Gość powiedział, że mniej więcej tam gdzie świtała i
    na tej podstawie się zdecydowałem - że to już będzie wystarczająco
    daleko, abym widział wyraźnie. Widzi się dalej - jakby to było z 1..2m
    przed maską. Widzę to wyraźnie więc nie muszę domyślać się z jaką jadę
    prędkością, ani jakie jest według samochodu akurat ograniczenie i ile
    mam km do następnego manewru.

    > Kalendarz. Do przypominania o terminach. W połączeniu ze smartwatchem
    > (zegarkiem) - nieocenione.

    Ja nie mam prawie żadnych terminów. A wszystkie instytucje (od lekarzy
    do fryzjera) mają zwyczaj przysyłać dzień wcześniej sms-a.

    > To się ciesz, że możesz tyle chodzić.

    Oczywiście się cieszę. I chodzę po to abym dalej mógł chodzić.

    Całą zeszłą zimę marzyłem, że syn jakoś wygospodaruje czas i razem
    pojedziemy na narty, ale jak miał wolne to akurat się rozchorował.
    No i tylko raz się wybrałem sam do Wieżycy. Te 40km jechałem 2h. Akurat
    się śnieg rozpadał i w sumie więcej stałem w korku niż jechałem. Już,
    już (na ostatnim takim 30 minutowym staniu) miałem zrezygnować i
    zawrócić, gdy się jednak ruszyło. 2 km i skręt w całkowicie
    nieprzejechaną drogę, a gość przede mną jedzie 10km/h. Z trudem go
    wyprzedziłem, choć jechało mi się samochodem jak na nartach - zupełnie
    nie trzymał kierunku no i nie widać, gdzie się kończy droga i rów
    zaczyna. Potem jest serpentyna (180 stopni) więc zwolniłem, ale i tak
    się cały czas od niego oddalałem.
    Kupiłem karnet na 4h i cały wyjeździłem (kolejki były 0 - co drugi
    orczyk pusty). Pani w kasie sama mi zaproponowała bilet dla seniorów.
    Powiedziałem, że za rok będzie mi się dopiero należał, ale i tak mi dała.
    Po jakimś czasie się zorientowałem, że mój bilet, tak samo jak maluchów
    powoduje każdorazowo piszczenie na bramkach.
    Następny raz będę chyba chciał normalny - po się ma na mnie obsługa za
    każdym razem gapić.

    > Nie trzeba mieć antywirusa. Pobierasz aplikacje ze Sklepu Google i
    > masz je sprawdzone.

    Nie dalej jak wczoraj coś czytałem o jakimś wirusie w jakiejś aplikacji
    pobranej ze Sklepu Google.

    > Ależ ja Cię do niczego nie zmuszam. Wskazuję Ci tylko możliwości.

    Wiem. I wiem mniej więcej jakie są możlwości. Tylko, że w sumie nie
    rajcują mnie :)
    'Rajcuje' mnie za to, że mój mail jest Imię@Nazwisko.pl, na co czasem
    ludzie reagują niedowierzaniem.

    > W usługach Google masz możliwość wykrycia i uporządkowania duplikatów. Bardzo
    > przydatne.

    Jak nie będę kiedyś miał co robić to pomyślę o zmianach.
    P.G.