  • 1. Data: 2006-08-21 18:30:02
    Temat: Nieszczęsne kasy uderzają ponownie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    wokoło kas plotek co niemiara... Czytam dziennik i czytam i czytam i nic nie
    rozumiem... Może mnie ktoś oświecić, czy:

    a) prowadząc personalnie sprzedaż usług i towaru nie(osobom fizycznym)
    b) prowadząc wysyłkowo sprzedaż towaru osobom fizycznym
    c) mają obrót w zakresie (b) na poziomie kilku tysięcy rocznie

    i działając w tym zakresie od 1 września 2005 muszę mieć Kasię Fiszkalną?

    Krążą bowiem plotki jakoweś, że od 1 września sprzedaż wysyłkowa przestała
    być zwolniona z kasi nawet przy nieprzekraczaniu limitów. Mi by pasowało
    najlepiej łapać się pod jakiś limit obrotu rocznego (bodajże 40 tysięcy dla
    OF jest, prawda) i nie przejmować się czy wysyłkowo czy nie-wysyłkowo.

    Kto może pomóc?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 2. Data: 2006-08-21 22:25:15
    Temat: Re: Nieszczęsne kasy uderzają ponownie
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > dla
    > OF jest, prawda) i nie przejmować się czy wysyłkowo czy nie-wysyłkowo.

    Witam:)pytałam dziś w us(wiem,że nie jest to argument ,bo czasem róznę
    rzeczy gadają:(,ale IHMO jeżeli sprzedajesz asortyment wymieniony w
    wykluczeniu zwolnienia np.sprzęt radiowy,silniki spalinowe itp,to bez
    względu na sposób sprzedaży-wysyłkwo czy nie ,kasa być musi.
    pozdrawiam ania

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kto-musi-zainstalowa
    c-kase-fiskalna-od-1-wrzesnia-2006-r-1468885.html

  • 3. Data: 2006-08-22 07:30:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 sierpnia 2006 00:25
    (autor brzoskwiinia
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fpqGg.613591$C62.389149@fe12.news.easynews.com>):

> [...]
    > pozdrawiam ania

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kto-musi-zainstalowa
    c-kase-fiskalna-od-1-wrzesnia-2006-r-1468885.html

    Czyli jeżeli nie sprzedaję tych rzeczy, to mogę nie mieć kasy?
    A jak wygląda sprawa limitów dla osób fizycznych, na wypadek jakbym chciał
    sprzedawać nie tylko wysyłkowo? Bo mi byłoby wygodniej łapać się na
    zwolnienie z powodu limitów niż z powodu wysyłkowości.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 4. Data: 2006-08-22 07:58:31
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > sprzedawać nie tylko wysyłkowo? Bo mi byłoby wygodniej łapać się na
    > zwolnienie z powodu limitów niż z powodu wysyłkowości.

    20.000 dla rozpoczynających DG w 2006,40.000 dla rozpoczętych przed
    2006,limit kwotowy dotyczy tych ,którzy sprzedają asortyment poza
    wyłączeniami,
    pozdrawiam ania

    p.s IHMO utrzymanie limitu "powodu wysyłkowości" jest dość trudne,ludziska
    czasem dziwne rzeczy piszą w przelewach

  • 5. Data: 2006-08-22 18:17:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > wykluczeniu zwolnienia np.sprzęt radiowy,silniki spalinowe itp,to bez
    > względu na sposób sprzedaży-wysyłkwo czy nie ,kasa być musi.

    Właśnie sobie uświadomiłem, że nie ma ucieczki od kasi, bo płytki są w
    szkodliwych towarach, a płytki są wszędzie. Dołączane do komputerów,
    książek, podzespołów, gazet.....

    Czyli jeśli sprzedam kartę sieciową, a ona ma w zestawie CD ze sterownikami,
    to wpadam w kasię....

    Idę się zastrzelić i zamknąć DG.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 6. Data: 2006-08-22 20:15:14
    Od: "lolek" <b...@y...com>

    > Idę się zastrzelić i zamknąć DG.

    Tak Ci dopomóż Bóg.

  • 7. Data: 2006-08-22 23:42:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 sierpnia 2006 22:15
    (autor lolek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ecfol1$982$1@news.onet.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak Ci dopomóż Bóg.

    i wszyscy ministrowie.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 8. Data: 2006-08-23 06:49:38
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
    news:ecfhmk$m78$1@serwus.bnet.pl... W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22

> [...]
    > książek, podzespołów, gazet.....
    > Czyli jeśli sprzedam kartę sieciową, a ona ma w zestawie CD ze

    Nie sprzedawaj plyt CD w zestawie z karta sieciowa czy innym sprzetem, moze
    sprzedaj karte a plyte daj gratis :-)
    BTW czy ja dobrze rozumiem ze jak mam zamiar raz na rok sprzedac jakis stary
    kawalek sprzetu, np.
    wymienilem karte graficzna w kompie bedacym srodkiem trwalym i ta stara
    niepotrzebna karte chce sprzedac,
    bo po co ma lezec i sie kurzyc, a w przyszlosci narazac mnie na zwrot vatu
    od ceny zakupu, to jak dolacze
    do tej karty plyte cd ze sterownikami to musze kupic do tej operacji kase
    fiskalna ?

    Daniel

  • 9. Data: 2006-08-23 07:29:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 sierpnia 2006 08:49
    (autor Daniel Chlodzinski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ecgtq6$os4$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    >
    > Nie sprzedawaj plyt CD w zestawie z karta sieciowa czy innym sprzetem,
    > moze sprzedaj karte a plyte daj gratis :-)

    No z tego co wyczytała żona, sam fakt przekazania płyty CD (nawet jeśli w
    prezencie pracownikowi pod chujinkę) wymaga Kasi, nawet jeśli jest płyta
    gratisowa.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 10. Data: 2006-08-23 07:41:45
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

> [...]

    > prezencie pracownikowi pod chujinkę) wymaga Kasi, nawet jeśli jest płyta

    No bez jaj, mi sie zawsze wydawalo ze kasa fiskalna sluzy do
    ewidencjonowania sprzedazy,
    a nie do ewidencjonowania prezentow.

    Daniel