  • 1. Data: 2006-08-21 21:15:29
    Temat: zgubiony lub ukradziony dowód osobisty - zabezpieczenie sie
    Od: "inter" <w...@v...pl>

    Witam Grupowiczów! Prosze o porade w jaki sposób należy sie zabezpieczyć w
    przypadku zaginięcia dowodu osobistego przed nieuczciwymi ludzmi , którzy
    chcieliby wykorzystać go do nieuczciwych celów . Po stwierdzeniu zaginięcia
    zgłosiłem fakt ten na policji ale nie mam pewności czy to wystarczy by nie
    ponosić róznych konsekwencji gdyby ktoś go wykorzystał w sposób niezgodny z
    prawem . Dziekuje za wszystkie porady .

  • 2. Data: 2006-08-21 21:52:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "inter" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma niestety takiej możliwości, by się zabezpieczyć. Po zarejestrowaniu
    utraty przez Ciebie dowodu osobistego w systemach informatycznych informacje te
    pojawia się w wykorzystywanych przez banki systemach sprawdzania wiarygodności
    klientów. Ale tylko część banków i innych firm korzysta z tego źródła
    informacji. Część nie korzysta, bo drogo, część, bo długo a pozostali, bo nie
    mają takich możliwości.

    Natomiast warto uprzedzić w pracy kadrową i księgową o powyższym fakcie. Jeśli
    by ktoś wypisał zaświadczenie o zatrudnieniu na firmę w której pracujesz (nie
    można wykluczyć, że sprawca będzie wiedział, gdzie pracujesz i to wykorzysta),
    to do tych osób najczęściej banki dzwonią z pytaniami o zatrudnienie pracownika.
    No i natychmiast działać w wypadku uzyskania informacji, ze posłużono się tym
    dokumentem. Wówczas jest szansa, ze sprawcę z dokumentem Policja zatrzyma i
    problem zostanie rozwiązany.

  • 3. Data: 2006-08-22 06:08:50
    Od: "Krop" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ponosić róznych konsekwencji gdyby ktoś go wykorzystał w sposób niezgodny

    Teoretycznie Policja powinna wysłać "zastrzeżenie" tego dowodu do Urzędu
    Miasta, ale ja dopiero wyrabiając nowy dowód dowiedziałam się że tego nie
    zrobiono.

  • 4. Data: 2006-08-23 13:17:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Aug 2006, inter wrote:

    > chcieliby wykorzystać go do nieuczciwych celów . Po stwierdzeniu zaginięcia
    > zgłosiłem fakt ten na policji

    Ale dla policji to jest zgłoszenie kradzieży (dokumentu), zaś
    jak na mój gust bezwzględnie trzeba powiadomić organ który
    wydał ów dokument!
    A policja dowodów nie wydaje od kilkudziesięciu lat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)