  • Data: 2009-01-10 20:40:04
    Temat: Re: Nip europejski VAT UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2009, auto wrote:

    > Czyli pomijajac pojazdy samochodowe

    Sugeruję "nowe środki transportu".
    Żebyś się nie zdziwił, że łodzi i samolotów też to dotyczy :>
    Na szczęście nie ujęcli "środków" bez silnika, więc rower i kajak
    nie sprawiają takich komplikacji :]

    > i kupujac np. urzadzenia w niemczech ze stawka 0%

    Dla porządku: "bez VAT", ściśle biorąc.
    Jak to się mówi "wszyscy" używają terminu "0%" ale jest on równie
    ścisły jak nieistniejący (w podatku *dochodowym) twór pt. "kwota wolna".

    Numer polega na tym, że sprzedawca sprzedaje *bez VAT*, towar nie
    jest opodatkowany, a opodatkowania dokonuje *kupujący*.
    Drobiazg, "pieniężny bilans" bardzo podobny jakby było podwójne
    opodatkowanie (0% u sprzedawcy i "zwykła" stawka u kupującego),
    ale podwójnego opodatkowania *nie ma*!

    > rozliczam je normalnie z innymi produktami co mieisac w formularzu
    > VAT7 ? Przykladowo mam nadplate vatu 2tys kupie w niemczech urzadzenie za
    > 10000netto to mam zaplacic vatu 200zl. Dobrze to rozumie?

    Już wiesz :D

    pzdr, Gotfryd