  • 1. Data: 2009-01-10 11:22:04
    Temat: Nip europejski VAT UE
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    Jak to jest w koncu z tym NIPem UE. Przykladowo mam taki numer nadany przez
    nasz US. Przykladowo jade do niemiec kupuje samochod szwab wystawia FV VAT
    0% i co dalej. Wracam do PL i musze ten vat zaplacic odrazu w US czy dopiero
    jak sprzedam ten samochod (czy tez inny towar).

  • 2. Data: 2009-01-10 11:46:11
    Temat: Re: Nip europejski VAT UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 12:22:04 auto <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > 0% i co dalej. Wracam do PL i musze ten vat zaplacic odrazu w US czy dopiero
    > jak sprzedam ten samochod (czy tez inny towar).

    Wyguglaj Wewnątrzwspólnotowe Nabycie Towarów (WNT)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-10 13:06:42
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    Google zchodzi na psy juz prawie wszystkie strony chca zeby wyslac sms za
    10zeta lub cos w tym stylu to wtedy zobaczysz odpowiedz na to co cie
    intersuje. Forum jest do dyskusji dlatego pytam tutaj.

    e samochod szwab wystawia FV VAT

    Na google juz prawie wszystkie strony chca zeby wyslac sms za 10zeta lub cos

  • 4. Data: 2009-01-10 13:21:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 14:06:42 auto <a...@o...pl> napisał(a):

    > w tym stylu to wtedy zobaczysz odpowiedz na to co cie intersuje. Forum jest
    > do dyskusji dlatego pytam tutaj.

    Ale Ty nie potrzebujesz dyskusji tylko informacji.

    http://www.vat.pl/wnt_wewnatrzwspolnotowe_nabycie_to
    warow_czynnosci_opodatkowane_773.php
    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-10 14:12:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Wyguglaj Wewnątrzwspólnotowe Nabycie Towarów (WNT)

    Ale dla "środków transportu" są same wyjątki :[, czytanie zasad ogólnych
    chyba nie należy polecać.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-10 14:31:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:12:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Ale dla "środków transportu" są same wyjątki :[, czytanie zasad ogólnych
    > chyba nie należy polecać.

    Tyż racyja.. Ale i tak sporo za free jest, kolega chciał być sprytny
    i dostać wykład na tacy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-10 16:12:46
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    > Tyż racyja.. Ale i tak sporo za free jest, kolega chciał być sprytny
    > i dostać wykład na tacy :-)

    Zaden wyklad zadalem pytanie i prosze o krotka odpowiedz a nie podawanie
    kolejnych linkow gdzie trzeba wyslac smsy. W jednym zdaniu chodzi mi o to
    czy jak cos kupuje to przyjezdzie do kraju co robie. Czy place odrazu VAT
    czy dopiero jak odsprzedam to dalej. Jesli odrazu to w jakim terminie i
    jakie papirki skladam w US.

  • 8. Data: 2009-01-10 16:28:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://tinyurl.com/935rfl

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-10 17:44:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    auto wrote:

> [...]
    > Czy place odrazu VAT czy dopiero jak odsprzedam to dalej. Jesli
    > odrazu to w jakim terminie i jakie papirki skladam w US.

    W jednym zdaniu to się nie da. Najkrócej tak:
    Dla samochodów nie da się nic podpowiedzieć, bo w przepisach
    jest mnóstwo wyjątków od standardowego nabycia właśnie dla pojazdów.
    I w te szczegóły nie znając konkretnych "parametrów" nikt się nie chce
    zagłębiać.
    A to pojemność decyduje, a to rocznik, a to status sprzedawcy,
    a to suma kontrolna NIP nabywcy, a to inaczej dla nowych, a jeszcze
    inaczej dla używanych pojazdów. Oczywiście koloryzuję,
    ale chciałem, żeby było widać, że nie ma prostej recepty jak
    przy zwykłym wewnątrzwspólnotowym nabyciu:
    VAT naliczyć i odliczyć i koniec.

  • 10. Data: 2009-01-10 19:07:16
    Od: "auto" <a...@o...pl>

> [...]
    > ale chciałem, żeby było widać, że nie ma prostej recepty jak
    > przy zwykłym wewnątrzwspólnotowym nabyciu:

    Czyli pomijajac pojazdy samochodowe i kupujac np. urzadzenia w niemczech ze
    stawka 0% rozliczam je normalnie z innymi produktami co mieisac w formularzu
    VAT7 ? Przykladowo mam nadplate vatu 2tys kupie w niemczech urzadzenie za
    10000netto to mam zaplacic vatu 200zl. Dobrze to rozumie? Zalozylem DG
    tydzien temu jestem narazie zielony a ksiegowej jeszcze niemam.