  • 21. Data: 2009-01-11 10:16:53
    Temat: Re: Nip europejski VAT UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 09:47:34 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Czyli jak to się odbywa w praktyce? Idę do sklepu i chcę kupić
    > telewizor za 500 euro. Jak sprzedawca ma mi go sprzedać, żebym nie
    > płacił VATu przy zakupie?

    W praktyce to nie wiem, ale wg przepisów:

    Art. 42. 1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki
    podatku 0 %, pod warunkiem że:

    1) podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer
    identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo
    członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku
    od wartości dodanej, i podał ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust.
    10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów;

    2) podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres
    rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem
    wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do
    nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

    Czyli obstawiałbym, że jak kupujesz na miejscu w sklepie w DE to dostaniewsz fakturę
    z 19% VAT bo nikt nie będzie ryzykował, a jak kupujesz wysyłkowo i nadają kurierem do
    PL, to wystawią 0%.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 22. Data: 2009-01-11 15:46:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >ikacji :]

    > Dla porządku: "bez VAT", ściśle biorąc.
    > Jak to się mówi "wszyscy" używają terminu "0%" ale jest on równie
    > ścisły jak nieistniejący (w podatku *dochodowym) twór pt. "kwota wolna".
    >
    > Numer polega na tym, że sprzedawca sprzedaje *bez VAT*, towar nie
    > jest opodatkowany, a opodatkowania dokonuje *kupujący*.

    Art. 41.
    3. W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0 %, z
    zastrzeżeniem art. 42.

    nieopodatkowana to może być usługa, towar jednak ma to zero;-)

  • 23. Data: 2009-01-11 15:53:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-11, gonia <g...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Art. 41.
    > 3. W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0 %, z
    > zastrzeżeniem art. 42.
    >
    > nieopodatkowana to może być usługa, towar jednak ma to zero;-)

    Swoją drogą, to w jakiej kolumnie wykazać usługę w ewidencji sprzedaży
    VAT? Nie podpada ani pod zw, ani pod 0, 3, 7, 22. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-01-11 16:10:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-01-2009 o 16:53:51 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-11, gonia <g...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Swoją drogą, to w jakiej kolumnie wykazać usługę w ewidencji sprzedaży
    > VAT? Nie podpada ani pod zw, ani pod 0, 3, 7, 22. :)

    Masz jakiś trefny program albo druk, kiedyś też szukałem
    czegoś co ma NP, ale nie znalazłem nic sensownego i wybrałem OO :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 25. Data: 2009-01-11 16:22:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-11, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Masz jakiś trefny program albo druk, kiedyś też szukałem

    To znajdź w sieci druk który ma kolumnę "nie podlega". ;)

    > czegoś co ma NP, ale nie znalazłem nic sensownego i wybrałem OO :-)

    No właśnie ja w OO to robię teraz (faktury zresztą też), ale marzy
    mi się jakiś program, tak żebym nie musiał tworzyć sobie makr,
    czy pisać wszystkiego ręcznie. :)

    Naprawdę nie ma programu, który potrafiłby poprawnie wystawiać
    faktury zaliczkowe, końcowe, zagraniczne (z podatkiem płaconym
    przez płatnika) i do tego z poprawną ewidencją? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2009-01-12 08:45:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2009, gonia wrote:

    > Art. 41.
    > 3. W wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0 %, z
    > zastrzeżeniem art. 42.
    >
    > nieopodatkowana to może być usługa, towar jednak ma to zero;-)

    Ups, chyba pisałem z głowy czyli z niczego ;)
    Thx!
    (takoż do Tomka)

    pzdr, Gotfryd