  • 1. Data: 2009-01-09 16:56:07
    Temat: koszty wynajmu mieszkania
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Do rozliczenia rocznego sa dwa typy dochodow z najmu i z dzialalnosci
    wykonywanej osobiscie.

    Koszty wynajmu mieszkania przewyzszaja przychody z najmu i z umowy o
    dzielo, wiec zostaje pewna niewykorzystana pulka kosztow.

    Czy to koszty pomniejsza przychod w nastepnym roku, czy przepadaja ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2009-01-10 11:55:26
    Temat: Re: koszty wynajmu mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009, Piotr Wojcicki wrote:

> [...]
    > wiec zostaje pewna niewykorzystana pulka kosztow.
    >
    > Czy to koszty pomniejsza przychod w nastepnym roku, czy przepadaja ?

    Upraszczasz.
    Skoro koszty przewyższają przychód, to stanowią STRATĘ.
    Tę stratę (z konkretnego źródła dochodu) trzeba wykazać i następnie
    odliczyć w kolejnych latach - ale nie ma tak dobrze, że "wprost".
    Aktualnie jest "nie więcej niż 50% kosztów w ciągu roku w okresie
    5 lat od straty" czy jakoś tak (kiedyś było gorzej, bo tylko
    30% przez 3 lata, co ograniczało do 90% i wymagało zysku przez
    kolejne lata podatkowe).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-10 16:03:14
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > Aktualnie jest "nie więcej niż 50% kosztów w ciągu roku w okresie
    > 5 lat od straty" czy jakoś tak (kiedyś było gorzej, bo tylko

    Jasna sprawa, o to chodzilo. Dzieki.

  • 4. Data: 2009-01-12 10:04:44
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Aktualnie jest "nie więcej niż 50% kosztów w ciągu roku w okresie
    > 5 lat od straty" czy jakoś tak (kiedyś było gorzej, bo tylko

    Kilka ostatnich lat nie miałem dochodu, a coś tam odliczałem, więc miałem
    niewielką stratę.
    W tym roku będę miał dochód, czyli pewnie będę mógł go pomniejszyć o tę
    stratę. Tylko jak to praktycznie zrobić?
    Załóżmy że miałem 3 lata z rzędu stratę po 1000 zł, w sumie 3000 zł. Teraz
    mogę odliczyć 1500 zł czy tylko 500 zł (połowa z tej najstarszej straty)?
    Czy mogę to zrobić w rozliczeniach miesięcznych/kwartalnych czy dopiero w
    rocznym?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-01-12 22:35:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, MariuszM wrote:

> [...]
    > stratę. Tylko jak to praktycznie zrobić?
    > Załóżmy że miałem 3 lata z rzędu stratę po 1000 zł, w sumie 3000 zł.

    Rozkładasz na czynniki pierwsze:
    - 2006 1000 zł
    - 2007 1000 zł
    - 2008 1000 zł
    Każdą stratę liczy się *oddzielnie* - oddzielnie zasady (no, od paru lat
    są te same, przypadkiem), oddzielnie "przepada",...

    > Teraz
    > mogę odliczyć 1500 zł czy tylko 500 zł (połowa z tej najstarszej straty)?

    500+500+500 :)

    > Czy mogę to zrobić w rozliczeniach miesięcznych/kwartalnych czy dopiero w
    > rocznym?

    Od początku roku.
    Weźże i przeczytaj ustawę - nie bazuj na tym, że wprowadzam Cię w błąd ;)

    pzdr, Gotfryd