  • 1. Data: 2009-01-10 10:54:58
    Temat: oplata skarbowy , koszt uzyskania przychodui
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Witam!
    Oplata skarbowa za rejestracje vat-R wystawiona (potwierdzenie wplaty) 9
    stycznia ma zaksiegowac
    10 (10 mam pierwszy remanent i poczatek dzialanosci) z data 9 stycznia jako
    pozycja druga (po remanencie) ?

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla żuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 2. Data: 2009-01-10 12:23:57
    Temat: Re: oplata skarbowy , koszt uzyskania przychodui
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

> [...]
    > stycznia ma zaksiegowac
    > 10 (10 mam pierwszy remanent i poczatek dzialanosci) z data 9 stycznia jako

    "mało danych".
    IMO musisz napisać czy prowadzisz "chronologicznie".
    IMVHO przy stosowaniu par.30 odpowiedź powinna być oczywista (skoro
    chronologicznie to chronologicznie), sam kiedyś oberwałem na grupie
    za pytanie o "pierwszy wpis" :)

    Przy nie stosowaniu par.30 IMHO nie ma dobrej odpowiedzi, można
    próbować bronić obu wersji - w szczególności "pytaniem Maddy"
    ("dobra, kupione wcześniej, ale w koszty ZALICZONE później i co
    mi zrobicie?" ;))

    A jak sądzę kolejność nie będzie zbyt krytyczna... :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-10 12:51:57
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > "mało danych".
    > IMO musisz napisać czy prowadzisz "chronologicznie".

    nie mam zielonego pojecia szczerze powiedziawszy, ide 'na żywioł'.
    (Podatek liniowy, vatowiec (metoda memorialowa) )

    Wiec musze podjac decyzje ? OK to wybieram chronologicznie.

> [...]
    > mi zrobicie?" ;))
    >
    > A jak sądzę kolejność nie będzie zbyt krytyczna... :D

    czyli
    lp. - 1 - remanent z 10 stycznia
    lp. - 2 - data 9 stycznia

    ?

    Teraz tak. Jak w którym momencie wystawiam fakturę (sprzedaje
    oprogramowanie - licencje (kllucz + binarka na maila), hosting bazy , a
    takze oprogamowanie dedykowane )
    i kiedy to wpisuje do ksiegi ? (korzystam na razie z ifirma)

    I kolejne pytanie o stawki vat.
    oprogramowanie - licencja , binarka i klucz na maila, bez nosnika
    materialnego, czy tu stosuje stawke 07% ?

  • 4. Data: 2009-01-10 12:58:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 13:51:57 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > nie mam zielonego pojecia szczerze powiedziawszy, ide 'na żywioł'.
    > (Podatek liniowy, vatowiec (metoda memorialowa) )
    >
    > Wiec musze podjac decyzje ? OK to wybieram chronologicznie.

    W rozporządzeniu do KPiR są warunki co robić żeby prowadzić
    chronologicznie na legalu.

    > czyli
    > lp. - 1 - remanent z 10 stycznia
    > lp. - 2 - data 9 stycznia
    >
    > ?

    Myślisz że kogoś to będzie obchodzić :-) ?
    Swoją drogą niektóre programy do KPiR nie numerują pozycji z remanentem,
    wyłączając ją niejako do osobnego wiersza niepodzielonego na kolumny.

> [...]
    > takze oprogamowanie dedykowane )
    > i kiedy to wpisuje do ksiegi ? (korzystam na razie z ifirma)

    Kiedy sprzedajesz to chyba sam wiesz najlepiej ;-)
    A co do daty sprzedazy na fakturze za usługi, to tego
    najwięksi mędrcy czasami nie wiedzą i trzeba imporwizować
    (chyba że masz czystą sytuację, analogiczną do sprzedazy towaru,
    z tego co poniżej piszesz wygląda że tak).

    > I kolejne pytanie o stawki vat.
    > oprogramowanie - licencja , binarka i klucz na maila, bez nosnika
    > materialnego, czy tu stosuje stawke 07% ?

    07? Raczej 022% :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-10 13:10:49
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > W rozporządzeniu do KPiR są warunki co robić żeby prowadzić
    > chronologicznie na legalu.

    no jest tam napisane ze moge o ile prowadze ewidencje sprzedazy, a jak
    prowadze ewidencje vat to musze dodatkowo ewidencje sprzedazy?

    > Kiedy sprzedajesz to chyba sam wiesz najlepiej ;-)

    mam przelew wystawiam fakture i wykonuje usluge.

> [...]
    > (chyba że masz czystą sytuację, analogiczną do sprzedazy towaru,
    > z tego co poniżej piszesz wygląda że tak).

    Wykaz
    towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%

    poz 162

    Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów
    za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    artystycznego wykonania

    takie wiec jasne dla mnie to nie jest.

    P.

  • 6. Data: 2009-01-10 13:19:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 14:10:49 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > no jest tam napisane ze moge o ile prowadze ewidencje sprzedazy, a jak
    > prowadze ewidencje vat to musze dodatkowo ewidencje sprzedazy?

    Zdaje się że nie, ale to z głowy piszę.

    > mam przelew wystawiam fakture i wykonuje usluge.

    Czyli faktura zaliczkowa. Jest jakiś my że jak
    w ciągu 7 dni wykonasz usługę to możesz już usługę
    zafakturowac czy jakoś tak.

> [...]
    > prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów
    > za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do

    Dla mnie też nie jest, ale na rozsądek to dla operacji o których piszesz
    nie jesteś twórcą tylko przedsiębiorcą i nie dostajesz honorarium
    tylko opłatę z cennika.

    W kazdym razie jeśli naliczysz zamiast 7% - 22%, to nikomu nie powinien
    spaść włos z głowy (to nie to co 22% zamiast zw. - jeśli się mylę niech
    ktoś mnie SZYBKO poprawi :-) ), a jeśli zastosujesz 7% a powinno być 22%
    to będziesz miał sporą dopłatę kiedyś.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-10 13:35:30
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Czyli faktura zaliczkowa. Jest jakiś my że jak
    > w ciągu 7 dni wykonasz usługę to możesz już usługę
    > zafakturowac czy jakoś tak.

    zaliczka tylko przy dedykowanymSofcie. Przy sofcie 'seryjnym' , hostingu czy
    niektórych małych skryptach pisanych na zlecenie z gory idzie platnosc.

    (stosuje metode memoriałową)

    > Dla mnie też nie jest, ale na rozsądek to dla operacji o których piszesz
    > nie jesteś twórcą tylko przedsiębiorcą i nie dostajesz honorarium
    > tylko opłatę z cennika.

    prócz dedykowanego, bo tam jest indywidualnie ustalane, (to samo przy
    skryptach do importu, w cenniku mam OD 500 zl .)

    P.

    ps.
    po jakim czasie zwykle jest pierwsza kontrola w 1 os firmie?

  • 8. Data: 2009-01-10 14:00:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 14:35:30 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > zaliczka tylko przy dedykowanymSofcie. Przy sofcie 'seryjnym' , hostingu czy
    > niektórych małych skryptach pisanych na zlecenie z gory idzie platnosc.

    Do VAT przedpłata "generuje" IMHO fakturę zaliczkową(czy raczej "zaliczkową").

    > (stosuje metode memoriałową)

    W PIT czy VAT? Do przychodów czy do kosztów?

    > prócz dedykowanego, bo tam jest indywidualnie ustalane, (to samo przy
    > skryptach do importu, w cenniku mam OD 500 zl .)

    To wyślij wniosek w WI albo zapytaj na piśmie doradcy podatkowego.
    Uświadomiłeś mi że ja powinienem zrobić to samo :-)

    > ps.
    > po jakim czasie zwykle jest pierwsza kontrola w 1 os firmie?

    Średnio to gdzieś po po 5-8 latach :-)
    Chyba że się wychylasz

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-10 14:00:43
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    przy okazji, tak wklepalem dowod wplaty w ifirma:

    http://szacuneczek.org.pl/grafika/oplata.png

    nie wiem czy dobrze.

  • 10. Data: 2009-01-10 14:11:38
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Do VAT przedpłata "generuje" IMHO fakturę zaliczkową(czy raczej
    > "zaliczkową").

    > W PIT czy VAT? Do przychodów czy do kosztów?

    zielonego pojecia nie mam :)
    w VAT R nie zaznaczylem wyboru metody kasowej.
    Odeslij mnie do konkretnych artykułów (procz rozporzadzenia o ksiedze bo
    bede zaraz czytal).

    :-)

    P.