    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niższy Vat niż koszty
    Date: Mon, 23 Aug 2004 07:56:16 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0408212348520.-203997@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 21 Aug 2004, Tristan Alder wrote:
    > [...]
    >
    > +++++
    > Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    > nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    > [...]
    > 4) usług noclegowych i gastronomicznych, z wyjątkiem:
    > a) przypadków, gdy usługi te zostały nabyte przez podatników
    > świadczących usługi turystyki [...]
    > -----
    >
    > Poprzednio też tak było - "od hoteli" i "od gastronomii" nie wolno
> [...]

    I 'organizacje'.
    :-)
    Znam przypadek, gdy firma nieświadoma konsekewncji podatkowych, 'robiąc
    szkolenie' na fakturach zamiast 'szkolenie' wpisywała 'organizacja
    szkolenia', a to już podpada pod 22%.
    Na szczęście dla nich to były niewielkie kwoty, krótki okres i udało im się
    to jakoś odkręcić.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński