    From: "Krzysztof" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Date: Fri, 16 Oct 2009 13:29:15 +0200

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Pracownik powinien płacić podatek od zadeklarowanego okresu używania*cena
    > wynajmu na rynku (OIDP).

    Czyli np. jeśli używał przez 2 dni, to 2 x 100 zł, bo np. takie są ceny
    rynkowe wynajmu aut, o to chodzi?
    Z jakiego konkretnego przepisu to wynika?

    > Ale płatnikiem podatku jest Twój pracodawca i on odpowiada za jego
    > właściwe naliczenie.

    OK, ale jeśli on nie naliczy, to i tak ja będę odpowiadał za
    nieodprowadzony podatek :(

    > Dodatkowo, jazdy które Ciebie obciążają nie stanowią KUP - i to też
    > pracodawca musi wiedzieć. :)

    Tyle, że KUP to są głównie faktury za paliwo, a tych przecież nie ma, bo
    zakładamy, że za przejazdy prywatne pracownik zapłaci ze swojej kieszeni.

    > A to nie wiesz że z każdym kwitem wprowadzonym do ewidencji tak jest?

    Z kwitem owszem, ale tu przecież nie ma żadnego kwitu. Pracownik po
    skończonej delegacji pojechał autem służbowym do rodziców, zapłacił za
    paliwo ze swoich pieniędzy, oddał samochód do firmy. Owszem, użył go do
    celów prywatnych, ale co konkretnie ma przedstawić pracodawcy, aby ten mógł
    mu wyliczyć podstawę opodatkowania?

    > prowadzący działalność musi wykazać iż wydatek jest powiązany z
    > prowadzoną działalnością. :)

    W takim przypadku nie ma problemu, ale jeśli nie ma konkretnego wydatku, a
    jedynie sam fakt użycia auta przez pracownika, to problem się pojawia.

    Pzdr