  • Data: 2016-10-22 14:35:22
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: W <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski wystukał, co następuje:

    > Obywatelstwo nie gra zasadniczej roli, bo liczy się miejsce zamieszkania
    > (czy "centrum życiowe"). W przypadku dochodów osobistych.

    Wiem, ale z tymże e-obywatelstwem wiąże się możliwość założenia tam
    działaności...

    A co do 'centrum życiowego' - właśnie to jest problematyczne (i bardzo
    ciekawe!) w przypadkach 'nomadycznych' ;-)
    Biorąc poprawkę, że w Polsce nie mam miekszania, auta ani żadnej umowy (w
    sumie jedynie konto bankowe i karta prepaid) to jedynie kwestia
    zamieszkania/zarejestrowania działaności wtedy ogrywa rolę. A że ktoś może
    mieszkać po 2-3 miesiące w najróżniejszych zakątkach globu to... ustalanie
    'centrum życiowego' może być zabawne :D

    > Tak przy okazji, sp. z o.o. na Litwie z przychodami do 200 tys. EUR są
    > opodatkowane na 5%.

    Dobrze wiedzieć ;-)