    Subject: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <X...@a...home> <nuect9$oa8$1@gioia.aioe.org>
    <58139fc9$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5814707b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <58149599$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5814aa81$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Date: Sat, 29 Oct 2016 22:47:45 +0200

    On 2016-10-29 19:37, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2016-10-29, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,15,89,164,,,
    umowa-miedzy-rzadem-rzeczypospolitej.html

    > Jest coś takiego:
    > Art. 4, ust. 3:
    >
    > 3. Jeżeli stosownie do postanowień ustępu 1 niniejszego artykułu osoba nie będąca
    osobą
    > fizyczną ma siedzibę w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją za mającą
    siedzibę
    > w tym Państwie, w którym znajduje się miejsce jej faktycznego zarządu. W przypadku
    > wątpliwości właściwe władze Umawiających się Państw mogą rozstrzygnąć zagadnienie
> [...]
    nterpretowac-w-umowach-podatkowych-pojecie-miejsca-f
    aktycznego-zarzadu.html

    Oczywiście trzeba dbać o to, żeby "kluczowe decyzje w sprawach
    zarządzania i w sprawach handlowych, niezbędne dla prowadzenia
    działalności przedsiębiorstwa" były podejmowane *na terenie Rumunii*.
    I to tylko miałem na myśli.

    Ale ponieważ pojęcie faktycznego zarządu to jest dość rozmyty (i nie
    zdefiniowany w przepisach) temat to zarówno interpretacje jak i wyroki
    podążają za przysłowiem, że "do sądu idzie się po wyrok, a nie po
    sprawiedliwość" ...

    Tak więc gwarancji, że się nie będzie kopać z koniem oczywiście nie ma.

    Pod tym względem ciekawiej jest w umowie z Litwą.

    Stosowny ustęp 3 jest tam następujący:

    "3. Jeżeli stosownie do postanowień ustępu 1 osoba, nie będąca osobą
    fizyczną, ma siedzibę w obu Umawiających się Państwach, to uważa się ją
    za mającą siedzibę w tym Umawiającym się Państwie, z którego prawa
    wywodzi się jej status."

    Tak więc rezydencja podatkowa jest chyba nie do ruszenia.

    Piotrek