  • 1. Data: 2018-06-25 17:14:47
    Temat: Nocy Muzeow nie bedzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/bezpłatnej-nocy-muzeów-za-rok-już-nie-będzi
    e-chodzi-o-rozliczenia-vat/ar-AAz7zq8

    "Placówki kulturalne nie odliczą całego VAT od wydatków, które ponoszą
    na organizację promujących je imprez - wynika z odpowiedzi
    wiceministra finansów na poselskie interpelacje."

    Hm, czy mi sie wydaje, czy to w miare jasno w ustawie zapisano - jesli
    cos jest za darmo rozdawane publicznie, to VAT liczymy od ceny, a ta
    jest zerowa.
    Wiec potem normalnie rozliczamy zakupy w calosci.

    Co innego, jakby taka dzialalnosc byla zwolniona z VAT - to wtedy
    trzeba zakupy rozliczac proporcjonalnie.

    J.

  • 2. Data: 2018-06-25 20:41:45
    Temat: Re: Nocy Muzeow nie bedzie
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-06-25 o 17:14, J.F. pisze:

    > https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/bezpłatnej-nocy-muzeĂłw-za-rok-juĹź-nie-bÄ
> [...]
    > Wiec potem normalnie rozliczamy zakupy w calosci.
    >
    > Co innego, jakby taka dzialalnosc byla zwolniona z VAT - to wtedy trzeba

    Chodzi o wydatki poniesione zarówno na działalność niejako gospodarczą
    muzeów
    jak i na działalność statutową - (nie podlegającą opodatkowaniu)
    i operowanie tą granicą pomiędzy trudnymi do rozdzielenia wydatkami.
    Spór dotyczy przypisania wydatków na "bezpłatną Noc" do wydatków
    na działalność statutową.

  • 3. Data: 2018-06-26 08:14:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 20:41:45 +0200, cef napisał(a):
> [...]
    > i operowanie tą granicą pomiędzy trudnymi do rozdzielenia wydatkami.
    > Spór dotyczy przypisania wydatków na "bezpłatną Noc" do wydatków

    A takie normalne wpuszczanie zwiedzajacych za biletami to dzialalnosc
    niejako gospodarcza czy statutowa ?

    J.

  • 4. Data: 2018-06-26 08:24:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-06-26 o 08:14, J.F. pisze:
    artykuly/bezpłatnej-nocy-muzeĂłw-za-rok-juĹź-nie-bÄ
    ™dzie-chodzi-o-rozliczenia-vat/ar-AAz7zq8

    > A takie normalne wpuszczanie zwiedzajacych za biletami to dzialalnosc
    > niejako gospodarcza czy statutowa ?

    Tu jest spór właśnie, bo niektórzy uważają, że jak za biletami,
    to działalność gospodarcza a jak za darmo, to częściowo też statutowa.
    Przecież w tym linku, który podałeś, jest to opisane.

  • 5. Data: 2018-06-26 12:47:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    artykuly/bezpĹ,atnej-nocy-muzeĂłw-za-rok-juĹź-nie-bÄ
    (TM)dzie-chodzi-o-rozliczenia-vat/ar-AAz7zq8

    >Tu jest spór właśnie, bo niektórzy uważają, że jak za biletami,
    >to działalność gospodarcza a jak za darmo, to częściowo też
    >statutowa.
    >Przecież w tym linku, który podałeś, jest to opisane.

    Ja sie nie znam, ale na moj gust statutowa dzialalnosc muzeum polega
    na wystawianiu zbiorow i wpuszczaniu zwiedzajacych ... za biletami.
    Ewentualnie bez biletow, bo i takie sa.
    Ale moze sie myle.

    https://www.lexlege.pl/ustawa-o-muzeach/

    J.