    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Date: Thu, 30 Oct 2003 01:32:46 +0100

    On Thu, 30 Oct 2003, /slawek wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał [...]
    >+
    >+ > > mam dwa pytania:
    >+ > > 1. jaka jest podstawa prawna do wystawienia noty odsetkowej
    >+ >
    >+ > nie ma.
    >+
    >+ A mi się wydaje, że KC

    Mi się wydaje że pytający źle postawił pytanie :)
    Podejrzewam że zamiarem pytającego było określenie noty
    odsetkowej jako *dokumentu księgowego*.
    Takim dokumentem ono nie jest, jak rozumiem.
    Natomiast można je uznać za "wezwanie do zapłaty", określające
    wysokość świadczenia - w tym przypadku odsetek od zaległości.
    Czyli ma moc prawną mniej więcej taką jak osobnik postury
    p. Gołoty przychodzący z tekstem "chciałem państwu uprzejmie
    przypomnieć że zalegacie z zapłatą" :)
    Dobrze ująłem ? ;)

    >+ ...
    >+ > Ty możesz zapłacic, możesz wyjasniac albo sie awanturować a możesz
    >+ > wywalic notę do kosza.
    >+ > Nota sama z siebie do niczego nie zobowiązuje.
    >+ ...
    >+
    >+ Tylko dodajmy, że wyrzucenie noty do kosza nie spowoduje, że jest po
    >+ sprawie.

    Oczywiście. O tym czy i jakie zobowiązanie powstało zadecyduje
    umowa (*w tym* ew. *brak zapisów* :) - bo wtedy [i DOPIERO wtedy]
    wchodzą zapisy "domyślne" z KC w zakresie odsetek).

    Tak BTW: dobrze myślę że dokumentem księgowym dla odsetek karnych
    jest dowód zapłaty ? Pobieżne przewertowanie ustawy oPDoOF (wyłącznie
    z KUP "odsetek niezapłaconych" w art.23.1.32 dokładniej rzecz
    biorąc) przywodzi mnie do takiego wniosku...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)