    From: "Wiola" <p...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Date: Thu, 30 Oct 2003 13:00:04 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310300250040.-876583@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > I teraz mamy przypadki:
    > A. wierzyciel wystawia notę odsetkową, która jak twierdzisz
    > jest dokumentem księgowym. Co ona konkretnie dokumentuje,
    > szczególnie jeśli (przypadkiem, np. wskutek błędu) NIE
    > będzie zgodna z wartością faktycznie należnych odsetek ?
    > B. wierzyciel nie wystawia noty, przysyła rzeczonego "pana
    > o posturze". Czy wizyta owego "pana o posturze" jest
    > dokumentem księgowym ?
    > --- po czym następuje finał: ----
    > - płacimy faktycznie należne zobowiązanie.
    >
    > Czym jest "nota" w przypadku A (tj. gdzie i po co się ją
    -----------------------------------
    Coś chyba nie dokońca sie rozumiemy ja sugerowałam że otrzymana nota
    odsetkowa jest dokumentem księgowym i ja ksieguje oczywiście PK a gdzie
    koszty " Koszty finansowe "w tym momencie nie sa kup jesli zgadzam sie z ich
    wielkościa to stają sie zobowiązaniem wobec dostawcy.W momencie zapłaty
    staje sie kup .W trakcie roku można sobie odpuścić taka zabawe ale na koniec
    roku przy potwierdzeniu sald jak najbardziej należy ksiegować note jako
    dokument ksiegowy.Ta sama nota w tym wypadku stanie sie przychodem należnym
    u wystawcy .

    czym jest BRAK NOTY w przypadku B ?
    > Czy owa nota w razie zapłacenia *bez noty* musi być
    > zastapiona innym dokumentem (i po co on ?), a jeśli nie
    > - to czy owa nota jest hmmm... "zbędnym dokumentem
    > księgowym", jak najbardziej realizującym prawo Parkinsona
    > w praktyce księgowej ??
    --------------------------------
    Tutej też nie tak kombinowałam dla mnie ma byc Gołota z notą .To że okreslam
    w umowie odsetki ustawowe nie znaczy że bede je dochodzić wiec dla mnie jest
    potrzebne wystawienie noty i wtedy staje sie wymagalnym zobowiązaniem.

    > No to CO ona daje ?
    Napewno urealnienie zobowiązań i należności a PK to musi robić.Dalej
    możliwość negocjacji co do wysokości .
    Oczywiście samo wystawienie i nie wysłanie do dłużnika to raczej nie miałoby
    sensu .
    Wiola