  • 1. Data: 2004-04-30 08:36:47
    Temat: Nowe, cieplutkie rozporządzenia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    No to do roboty

    Czytam sobie to większe rozporządzenie i napotykam na przepis par. 8
    ust. 1 pkt 5.
    Czy ja dobrze widzę...

    Mówi on że zwalnia się z podatku dostawę samochodów osobowych i innych
    pojazdów samochodowych, przez podatników, którym przy ich nabyciu
    przysługiwało prawdo do odliczenia podatku naliczonego, jeżeli te
    samochody i pojazdy są towarami używanymi w rozumieniu ustawy.

    Hmm... termin "dostawa" właściwie zastapił termin "sprzedaż" w ustawie i
    jest dużo szerszy (dostawa to tez wydanie na podst. umowy leasingu,
    najmu, dzierżawy, na podst. umowy komisu itp).

    Swoją drogą to rozwiązuje kwestię jak opodatkować sprzedaż samochodu od
    którego odliczono VAT na nowych zasadach (50% nie więcej niż 5tys.). To
    juz coś.

    Ale MF poszedl na łatwiznę, mógł wymyslć jakieś pogięte rozwiązanie typu
    opodatkowanie połowy nie mnie niż 5tys podatku albo wg. jakiegos ładnego
    algorytmu z czterema zmiennymi w tym rozmiar buta właściciela ;-)

    Nic, zagłębiam sie dalej...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2004-04-30 10:24:31
    Temat: Re: Nowe, cieplutkie rozporządzenia
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>

    [...]
    > Czytam sobie to większe rozporządzenie i napotykam na przepis par. 8
    > ust. 1 pkt 5.
    > Czy ja dobrze widzę...

    Dostaję kota normalnie... strony MinFinu nie otwierają się w ogóle, w Sejmie
    też nie ma... Jest gdzieś dostępne online w sposób bezproblematyczny?

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl

  • 3. Data: 2004-04-30 11:05:43
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Mirosław Stępiński napisał:

    > Dostaję kota normalnie... strony MinFinu nie otwierają się w ogóle, w Sejmie
    > też nie ma... Jest gdzieś dostępne online w sposób bezproblematyczny?

    Tu masz zzipowane:
    http://www.megaone.com/wind/download/vat_rozp.zip

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-04-30 11:17:18
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Tu masz zzipowane:
    > http://www.megaone.com/wind/download/vat_rozp.zip

    Serdecznie dziękuję, przyda się zapewne również milionom Grupowiczów :-)

    Rzeczywiście... nie ma podpisów... ale cholerne "potwierdzenie odbioru
    faktury korygującej" zostało. Ciekawe, czy w świetle zdolności
    interpretacyjnych Pań z Urzędów Skarbowych żółta "zwrotka" z poczty
    wystarczy?

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl

  • 5. Data: 2004-04-30 11:31:54
    Od: /slawek <w...@W...pl>

> [...]

    > faktury korygującej" zostało. Ciekawe, czy w świetle zdolności
    > interpretacyjnych Pań z Urzędów Skarbowych żółta "zwrotka" z poczty

    Do tej pory, o ile wiem, wystarczała.

    Mi w rozporządzeniu się "podoba" obowiązek fakturowania niezwróconych
    opakowań zwrotnych

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 6. Data: 2004-04-30 11:33:48
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Mirosław Stępiński" <s...@n...pl> wrote:
> [...]
    > faktury korygującej" zostało. Ciekawe, czy w świetle zdolności
    > interpretacyjnych Pań z Urzędów Skarbowych żółta "zwrotka" z poczty

    Dotychczas wystarczała. Nie mogę otworzyć oczywiście strony MF, żeby podać
    linka, więc skopiuję kawałek (wybaczcie objętość - to wina MF, że nie mogę
    wejść na ich stronę :) ):

    ---
    Sygnatura PP/443-56/TE/03
    Data 2003.06.12
    Autor Urząd Skarbowy w Kędzierzynie Koźlu

    Pytanie podatnika:

    Czy w przypadku wysłania faktury korygującej pocztą, zwrotne potwierdzenie
    odbioru może być uznane jako potwierdzenie odbioru faktury i stanowić
    podstawę do obniżenia podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc, w którym
    sprzedawca otrzymał to potwierdzenie? - dot. § 41 ust. 4 rozporządzenia
    Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.
    U. Nr 27, poz. 268).

    Odpowiedź:

    Urząd Skarbowy w Kędzierzynie-Koźlu działając na podstawie art. 14a § 1
    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz.
    926 ze zm.) w odpowiedzi na pismo z dnia 20.05.2003 r. w sprawie stosowania
    prawa podatkowego dotyczącego przepisów § 41 ust. 4 oraz § 42 ust. 6
    Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o
    podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 27, poz. 268) informuje, iż przepisy § 41 ust.
    4 wymagają od sprzedawcy, by ten posiadał potwierdzenie odbioru wystawionej
    przez siebie faktury korygującej dokonane przez nabywcę. Potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej stanowi podstawę do obniżenia podatku należnego
    w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym sprzedawca otrzymał to
    potwierdzenie.

    Potwierdzenie faktu otrzymania faktury korygującej przez nabywcę towarów i
    usług może być dokonane w dowolnej formie. Może być to zwrotne potwierdzenie
    odbioru wysłane pocztą, w formie listu poleconego, przesyłki zawierającej
    fakturę korygującą, może być to również przesłana zwrotnie kopia podpisanej
    faktury korygującej, bądź fax podpisanej faktury korygującej. Żaden przepis
    nie stanowi, iż musi to nastąpić w specjalnej formie. Oryginał dokumentu
    faktury jest wymagany dla nabywcy w celu wykonania przez niego czynności
    obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów lub
    usług. Natomiast sprzedawca dysponuje z zasady wyłącznie kopią wystawionych
    przez siebie dokumentów.

    Zatem zdaniem tut. Urzędu forma potwierdzenia jaką spółka przedstawiła w
    piśmie, a mianowicie wysłanie faktury korygującej pocztą za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru, może być uznana jako potwierdzenie odbioru faktury
    korygującej, a tym samym może stanowić podstawę do obniżenia podatku

  • 7. Data: 2004-04-30 12:30:22
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 30 Apr 2004 10:36:47 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Maddy napisał(a):

    > No to do roboty

    Podpisy podpisami, ale dodano obowiązek wystawiania FV dla *każdej*
    zaliczczki, przedpłaty, zadatku itp. ( zniknęło postanowienie że dopiero
    jeżeli zaliczka przekroczy 50 % wartości zamówienia).

    Czyli jak nawet pobierze się 1 zł to trzeba wystawić FV. I tak przy każedej
    następnej wpłacie.

    Ciekawy jest też sposób rozliczania zaliczek w końcowej FV.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2004-04-30 13:24:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ Podpisy podpisami, ale dodano obowiązek wystawiania FV dla *każdej*
    >+ zaliczczki, przedpłaty, zadatku itp.

    ...."to już było" (w ustawie !) więc nic dziwnego :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-04-30 13:52:35
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 30 Apr 2004 15:24:42 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > On Fri, 30 Apr 2004, Mieczyslaw wrote:
    > [...]
    >
    > ...."to już było" (w ustawie !) więc nic dziwnego :(

    Takie są skutki niedokładnego czytania ustaw ;-)
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Experience is that marvellous thing that enables you recognise a mistake
    when you make it again.