  • 1. Data: 2004-03-12 09:11:26
    Temat: Nowe przelewy ZUS - cd.
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    Poczytałem o nowych przelewach (dzięki Maddy za przypomnienie) i zauważyłem
    pewną zmianę, którą podsuwam bo może nie wszyscy zauważą.

    Przy jednoosobowej DG jako uzupełniający identyfikator dotychczas wpisywało
    się PESEL (tak mnie pouczono w ZUS i tak robiłem) a teraz ma być REGON (jeśli
    sie ma).

    Źródło: ZUS(http://www.zus.pl/ref_99/reforma.htm):

    było:

    * wpisać R, gdy płatnik jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nie
    posiadającą osobowości prawnej, ale posiadającą REGON
    * wpisać P, gdy płatnik jest osobą fizyczną posiadającą numer PESEL

    jest (od 1 kwietnia 2004):

    Należy wpisać:

    * numer NUSP nadany płatnikowi składek przez ZUS
    * numer REGON płatnika składek - jeżeli ZUS nie nadał płatnikowi składek
    numeru NUSP, a płatnik ma nadany numer REGON
    * numer PESEL lub serię i numer dowodu osobistego lub paszportu, jeśli
    płatnikowi składek - osobie fizycznej - nie nadano numeru NUSP i REGON

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 2. Data: 2004-03-12 12:21:58
    Temat: Re: Nowe przelewy ZUS - cd.
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Piotr A. Dybczyński wrote:

> [...]
    >
    > Przy jednoosobowej DG jako uzupełniający identyfikator dotychczas
    > wpisywało się PESEL (tak mnie pouczono w ZUS i tak robiłem) a teraz ma

    Już od dawna trzeba było wpisywać REGON. Nie pamiętam dokładnie od
    kiedy, ale od pewnej nowelizacji art 43.7 ma brzmienie:
    7. Do czasu otrzymania decyzji, o której mowa w ust. 6, we wszystkich
    dokumentach związanych z ubezpieczeniami społecznymi płatnik składek
    podaje numery NIP i REGON, a jeżeli płatnikowi składek nie nadano tych
    numerów lub jednego z nich - numer PESEL lub serię i numer dowodu
    osobistego albo paszportu.
    Oczywiście wprowadajac drobną nowelizację nie zadbano o zmianę
    instrukcji wypełniania przelewu

  • 3. Data: 2004-03-12 13:53:38
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Fri, 12 Mar 2004 13:21:58 +0100 jureq
    <j...@X...ze.spamemX.op.pl> pisze:

> [...]
    > podaje numery NIP i REGON, a jeżeli płatnikowi składek nie nadano tych
    > numerów lub jednego z nich - numer PESEL lub serię i numer dowodu

    Ja od początku do marca 2004 wpisywałem PESEL!

    Zapytałem przed chwilką w moim ZUS-ie i pani nadal twierdzi, że dotychczas
    miał być PESEL ... "ale jakby był REGON to nic by się nie stało"

    Więc chyba spokój.

    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 4. Data: 2004-03-12 17:07:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr A. Dybczyński napisał:

    > Ja od początku do marca 2004 wpisywałem PESEL!
    >
    > Zapytałem przed chwilką w moim ZUS-ie i pani nadal twierdzi, że dotychczas
    > miał być PESEL ... "ale jakby był REGON to nic by się nie stało"

    Ja jeszcze dodam że mam delikwenta który raz wpisywał na przelewach
    pesel raz regon. I zrobiły sie z tego dwa konta w ZUSie.
    Dostał wezwanie żeby sprawe wyjasnić, ZUSowi udało sie konta połaczyc.
    Ale dostał przykazanie żeby używac tylko PESELA. Regonu "lepiej nie, bo
    pesel pewniejszy".

    Maddy co wpisuje regon bo jej program bankowy sam wstawia :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-03-12 17:11:47
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Dostał wezwanie żeby sprawe wyjasnić, ZUSowi udało sie konta połaczyc.
    > Ale dostał przykazanie żeby używac tylko PESELA. Regonu "lepiej nie, bo
    > pesel pewniejszy".

    Miałem dokładnie to samo.
    Rzeczywiście ZUS (i chyba słusznie) twierdzi, że podając PESEL "pewniej"
    identyfikuje się "ofiarę".

    Tomek

  • 6. Data: 2004-03-12 19:36:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <news:c2sqto$8qg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    dnia 12 marzec 2004, Maddy wstukał(a)

    > Ja jeszcze dodam że mam delikwenta który raz wpisywał na przelewach
    > pesel raz regon. I zrobiły sie z tego dwa konta w ZUSie.

    Nie pozostaje nic innego, niż po raz kolejny pogratulować "sprawności"
    /tfurcom/ systemu dla ZUS ;[

    > Dostał wezwanie żeby sprawe wyjasnić, ZUSowi udało sie konta połaczyc.

    Po NIP, czy może według deklaracji ;P

    > Ale dostał przykazanie żeby używac tylko PESELA. Regonu "lepiej nie, bo
    > pesel pewniejszy".

    Znaczy się które to po:
    używaj NIP-u swego jako podstawowego... ;P

    --
    Tomasz Nycz
    Czasami, z nieznanych przyczyn, powstaje synapsa pomiędzy ośrodkiem

  • 7. Data: 2004-03-13 17:01:20
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym *Piotr A. Dybczyński* napisał(a):
    > * numer NUSP nadany płatnikowi składek przez ZUS

    A kiedy będzie ten NUSP,bo już nie mogę doczekać się powiększenia mojej
    kolekcji numerków.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

    Adres trochę "przerobiony"