  • 1. Data: 2011-10-20 14:29:41
    Temat: Ulga za złe długi
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Od ponad roku bawię się z kontrahentem w odzyskanie należności z
    niezapłaconej faktury. Wysłałem mu sporo wezwań do zapłaty mailem, jak
    również ze 2 pocztą (ale te wróciły nieodebrane). Czy takie próby
    odzyskania pieniędzy wystarczą do skorzystania z ulgi za złe długi? Jak
    rozumiem powinienem wysłać jeszcze ostateczne wezwanie z informacją, że
    zamierzam skorzystać z ulgi, jeśli kontrahent nie zapłaci. Jeśli nie
    zapłaci chciałbym skorygować zapłacony VAT, tylko ... jak się to
    formalnie robi?
    Co jeszcze powinienem zrobić? Czy mogę przeprowadzać takie operacje
    mając zawieszoną działalność, czy muszę ją na 1 dzień odwiesić? I
    jeszcze jedno: co będzie jak po wezwaniu kontrahent zapłaci mi np. część
    kwoty?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-10-20 15:02:22
    Temat: Re: Ulga za złe długi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-20 16:29, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Od ponad roku bawię się z kontrahentem w odzyskanie należności z

    Nie myślałeś o wyegzekwowaniu należności na drodze sądowej?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-10-20 15:15:03
    Temat: [OT] Re: Ulga za złe długi
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 20.10.2011 17:02, Liwiusz wrote:

    > Nie myślałeś o wyegzekwowaniu należności na drodze sądowej?

    Skoro gość nie odbiera listów to może przejdzię nakaz z e-sądowy
    uprawomocniony "na awizie" :)

    Tomek

  • 4. Data: 2011-10-20 15:22:28
    Temat: Re: [OT] Re: Ulga za złe długi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-20 17:15, tomek pisze:

    > Skoro gość nie odbiera listów to może przejdzię nakaz z e-sądowy
    > uprawomocniony "na awizie" :)

    Myślę, że bardziej zasadnie byłoby się zastanowić, czy po uzyskaniu
    tytułu wykonawczego (obojętnie w jaki sposób), będzie z czego egzekwować.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-10-20 15:50:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-20 17:22, Liwiusz pisze:
    > Myślę, że bardziej zasadnie byłoby się zastanowić, czy po uzyskaniu
    > tytułu wykonawczego (obojętnie w jaki sposób), będzie z czego egzekwować.
    Dokładnie o to chodzi. Na razie jeszcze liczę na jakieś polubowne
    załatwienie sprawy. Gość jest generalnie w finansowych tarapatach, ale
    jakieś szanse na wyjście z tego ma. Jak go zacznę windykować, to może
    się okazać, że nie dość, że nic z niego nie ściągną, to jeszcze jego
    aktualna działalność rozsypie się dokumentnie. Mogę mu więc jeszcze z
    pół roku dać, ale jednocześnie, żeby sobie nie myślał, że nic się w
    sprawie nie dzieje, chętnie odzyskałbym VAT.

    Maciek

  • 6. Data: 2011-10-20 16:05:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-20 17:50, Maciek pisze:
> [...]
    > pół roku dać, ale jednocześnie, żeby sobie nie myślał, że nic się w
    > sprawie nie dzieje, chętnie odzyskałbym VAT.

    A czy jest on nadal czynnym podatnikiem VAT? (warunek konieczny
    skorzystania z ulgi na złe długi?)

    Generalnie zacznij od wysłania wezwania, w którym poinformujesz go o
    chęci korekty VATu w przypadku braku zapłaty. Musisz mu wyznaczyć dość
    długi termin, zdaje się, że 2-tygniowy.

    Po szczegóły zapraszam do ustawy :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-10-21 07:20:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 20 Oct 2011 17:50:49 +0200, Maciek <m...@n...pl> wrote:

> [...]
    >aktualna działalność rozsypie się dokumentnie. Mogę mu więc jeszcze z
    >pół roku dać, ale jednocześnie, żeby sobie nie myślał, że nic się w

    zaproponuj mu ugodę: np. zmniejsz mu odsetki, określ termin. Niech Ci
    potwierdzi te warunki. Jeśli i jemu zależy - zrobi to. Jeśli nie - nie
    warto czekać.
    Jak za pół roku nie zapłaci - nakaz uzyskasz bez problemu.
    Pamiętaj o terminie przedawnienia! Pozew musisz złożyć przed jego
    upływem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-10-21 09:27:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jak za pół roku nie zapłaci - nakaz uzyskasz bez problemu.
    > Pamiętaj o terminie przedawnienia! Pozew musisz złożyć przed jego

    Czy po cywilizowanemu: niech zapłaci teraz odsetki wekslem, termin
    wykupu ustalcie dowolnie :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-10-21 09:27:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-21 11:27, Liwiusz pisze:

    > Czy po cywilizowanemu: niech zapłaci teraz odsetki wekslem, termin
    > wykupu ustalcie dowolnie :)

    No i należność główną też.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-10-21 09:41:09
    Temat: [OT2] Re: [OT] Re: Ulga za złe długi
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 21.10.2011 11:27, Liwiusz wrote:

    > Czy po cywilizowanemu: niech zapłaci teraz odsetki wekslem, termin
    > wykupu ustalcie dowolnie :)

    Co do odsetek - skoro przychodem z dg są kwoty należne, to czy nie ma
    tutaj takiego absurdu że codziennie powstaje przychód od
    skapitalizowanych w tym dniu odsetek?

    Tomek