  • Data: 2008-02-28 10:23:11
    Temat: Re: [OT] księgowanie zakupów zagranicznych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Feb 2008, s...@a...pl wrote:

    > Tak trochę z innej beczki ciekawa zagadka:
    > Art. 25.2. rozporządzenia w sprawie wystawiania faktur: Faktury, o których
    > mowa w ust. 1 (czyli wewnętrznych), można wystawic w 1 egzemplarzu i należy
    > przechowywać wraz z całą dokumentacją dotyczącą podatku.
    >
    > "Można", czyli niekoniecznie trzeba.

    Oczywiście.
    Niekiedy wręcz jest wskazane wystawienie kopii - taki klasyczny przypadek
    to "przekazanie bez wynagrodzenia". Mam na myśli takie przekraczające
    limity "drobnych kwot".
    Przekazujący musi zwrócić VAT, więc wystawia f-rę wewnętrzną na której go
    wykazuje i uznajemy za oczywiste.
    Ale otrzymujący ma "nieodpłatne świadczenie", i jeśli:
    - otrzymującym nie jest pracownik i nie stanowi to "świadczenia z pracy"
    (które dolicza się do wynagrodzenia)
    - nie jest to darowizna, bo istnieje jakikolwiek powód dla którego można
    by podważyć brak zwotnego świadczenia *lub* otrzymującym nie jest
    osoba fizyczna
    ...to otrzymujący ma "przychód z nieodpłatnego świadzenia", prawda?
    Nie zaszkodziłoby, żeby miał dowód księgowy dla niego, bo posiadanie
    takiego dowodu znakomiecie upraszcza ew. wyjaśnianie przed US co i jak
    (kontrola krzyżowa, "a, macie kopię, dziękuję") i nie grozi szukanie
    gdzie to ów przychód został ujety :)
    No to taka *kopia* się idealnie nada, prawda?

    > Jesli jednak wystawię ten jeden
    > egzemplarz to będzie oryginał czy kopia?

    No przecież oryginał :)
    A co, ośmielasz się wystawić f-ry wewnętrzne bez napisu "oryginał" ;)

    pzdr, Gotfryd