    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oblicznie wartosci netto i brutto
    Date: Tue, 26 Sep 2006 22:07:18 +0200

    On Tue, 26 Sep 2006, witek wrote:

> [...]

    IMO będzie dobrze.
    Jest kilka *zgodnych z przepisami* sposobów podliczania faktur.
    Wynika to z faktu, iż VAT wolno liczyć zarówno od netto jak i od brutto
    (przypomnę że definicją podstawową w VAT jest "obrót" czyli kwota
    brutto!) zaś na prawo do sumowania zarówno po głównych kolumnach
    tabeli faktury jak i tabelki pomocniczej (tej na dole f-ry, z sumami
    dla poszczególnych pozycji) wskazują przepisy szczegółowe.
    Tam jest "podatnik może"! (czytaj: może sobie wybrać).

    > Nie wpisujesz brutto poszczególnych pozycji.

    Hm... wpisuje albo nie wpisuje ;)
    A jak wpisze?
    Znaczy pytam na jakiej podstawie (prawnej) *nie mógłby* wpisać.
    IMO jak najbardziej może!

    > Podsumowujesz netto i wyliczasz brutto na koncu.

    Tak *również* wolno :), sądzę że nikt nie zaprzeczy.

    pzdr, Gotfryd