  • 1. Data: 2006-09-26 09:56:12
    Temat: Oblicznie wartosci netto i brutto
    Od: SuperMann <e...@k...com.pl>

    Witam,
    mam problem bo ksiegowoscia sie nie zajmuje, a musze wystawic fakture.
    Niby rzecz banalna, ale...

    Mam pozycje na fakturze z polami "Ilosc", "Cena netto", "VAT", "Wartosc
    netto", "Wartosc brutto".
    Na samym dole faktury mam wpisac sumy wartosci netto i brutto i tu mam
    pytanie. Co bedzie jesli w wyniku zaokraglenia rzeczywista wartosc sum
    netto i brutto bedzie sie roznila od tej na dole faktury?

    Pozdrawiam
    SuperMann

  • 2. Data: 2006-09-26 13:05:35
    Temat: Re: Oblicznie wartosci netto i brutto
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    SuperMann wrote:
> [...]
    > pytanie. Co bedzie jesli w wyniku zaokraglenia rzeczywista wartosc sum
    > netto i brutto bedzie sie roznila od tej na dole faktury?

    Nie wpisujesz brutto poszczególnych pozycji.
    Podsumowujesz netto i wyliczasz brutto na koncu.

  • 3. Data: 2006-09-26 20:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, witek wrote:

> [...]

    IMO będzie dobrze.
    Jest kilka *zgodnych z przepisami* sposobów podliczania faktur.
    Wynika to z faktu, iż VAT wolno liczyć zarówno od netto jak i od brutto
    (przypomnę że definicją podstawową w VAT jest "obrót" czyli kwota
    brutto!) zaś na prawo do sumowania zarówno po głównych kolumnach
    tabeli faktury jak i tabelki pomocniczej (tej na dole f-ry, z sumami
    dla poszczególnych pozycji) wskazują przepisy szczegółowe.
    Tam jest "podatnik może"! (czytaj: może sobie wybrać).

    > Nie wpisujesz brutto poszczególnych pozycji.

    Hm... wpisuje albo nie wpisuje ;)
    A jak wpisze?
    Znaczy pytam na jakiej podstawie (prawnej) *nie mógłby* wpisać.
    IMO jak najbardziej może!

    > Podsumowujesz netto i wyliczasz brutto na koncu.

    Tak *również* wolno :), sądzę że nikt nie zaprzeczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-26 23:27:14
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... wpisuje albo nie wpisuje ;)
    > A jak wpisze?
    > Znaczy pytam na jakiej podstawie (prawnej) *nie mógłby* wpisać.
    > IMO jak najbardziej może!

    może, tylko po co ma być widać, że się suma nie zgadza.

  • 5. Data: 2006-09-27 12:17:05
    Od: SuperMann <e...@k...com.pl>

    Dnia 26-09-2006 o 22:07:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > IMO będzie dobrze.

    Wielkie dzieki za pomoc.

    Pozdrawiam
    SuperMann

  • 6. Data: 2006-09-27 20:41:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > może, tylko po co ma być widać, że się suma nie zgadza.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem "oryginalne" pytanie.
    Miałem na myśli że jako "sumę" w rozumieniu "sumy faktury" wystawca
    f-ry może sobie wybrać *dowolną* z sum.
    Faktycznie, wszyscy wypełniają tylką tę którą *wybrali* jako
    sumę faktury (żeby, jak piszesz, nie wprowadzać w dylematy odbiorcę
    faktury) - ale usiłowałem zaakcentować iż czy wybrana jest
    taka czy siaka to f-ra jest "dobra", żeby ktoś nie nabrał błędnego
    przekonania że "*TYLKO* tak wolno sumować" :)
    Czy ktoś podsumuje "górną" tabelkę czy też "dolną", ten wynik
    który wpisze jest "obowiazujący".
    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-09-28 01:58:03
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Pasuje?

    tak, tylko, że mi chodziło o to, że ktoś wpisuje netto i brutto dla
    każdej pozycji, a potem wpisuje netto i brutto sumarycznie dla wszystkich.

    netto1 , 22% , brutto1
    netto2 * 22% ,brutto2

  • 8. Data: 2006-09-28 10:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Sep 2006, witek wrote:

    > tak, tylko, że mi chodziło o to, że ktoś wpisuje netto i brutto dla każdej
    > pozycji, a potem wpisuje netto i brutto sumarycznie dla wszystkich.
    >
    > netto1 , 22% , brutto1
    > netto2 * 22% ,brutto2
    > -------------------------
    > sum (netto), 22% ????
    >

    > i teraz co byś nie wpisał w miejsce ???? (przy pewnych kwotach netto) to ci
    > się nie zgodzi bo sum(netto) * 1.22 <> sum (brutto) z powodu zaokrągleń.

    Ale tak WOLNO zrobić i "???" powinno być wtedy sumą brutto1+brutto2+...
    Przecież w "gornej" (głównej) tabelce mogą być różne stawki, więc
    *nie* wolno mnożyć sum(netto) razy stawka - tak można liczyć
    w "dolnej" tabelce faktury.

    > Dlatego zawsze pomijałem wypisywanie brutto dla poszczególnych składników.

    No i dobrze :)
    Ale jak ktoś chce brutto liczyc nie z sum cząstkowych (czyli netto22 razy
    stawka22 plus netto7 razy stawka7 itd) lecz z sumy brutto to moze.

    pzdr, Gotfryd