eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ? › Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    From: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu
    przerejestrowania ?
    Date: Fri, 06 May 2005 11:57:08 +0200

    In article <5...@n...onet.pl>,
    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Sugestia co do alternatywnej zgodnej z przepisami metody zapisu zdarzenia
    > gospodarczego jest wprowadzaniem w bład ?

    Nie sugestia. Wprowadzaniem w błąd jest straszenie nieistniejącymi
    konsekwencjami:
    "Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie
    utrata statusu wyposażenia i nabycie statusu ST."
    Nie czepiałbym się, gdyby była mowa o samochodzie za ponad 3500 zł - ale
    mowa o takim za 3000, dla którego powyższe stwierdzenie jest
    nieprawdziwe.

    Wprowadzaniem w błąd jest też pisanie:
    "Kryterium zaliczenia do ST jest spełnione poprzez;
    (...)
    cenowe-powyżej 1500,00"

    "omawiany zakup podlega wpisowi do którejś z ewidencji *w dacie zakupu*"
    (podkreślenie moje).

    Wystarczy?

    > No to wylicz kolego (wymierne)
    > skutki tego błedu dla pytającego w kontekście przekroczenia przepisów ,
    > ewentualnych strat pytającego w tym finansowych lub powodujących zaniżenie
    > lub
    > zawyżenie zobowiązania podatkowego lub chociażby wykaż wyższość lansowanej
    > przez siebie metody ze wskazaniem o ile (wymiernie)jest skuteczniejsza.

    1. Nie chce mi się.
    2. To właśnie byłaby dyskusja akademicka.
    3. Czy mógłbyś trochę uważniej czytać posty, na które odpowiadasz?
    Niczego nie lansuję.

    > mam

    > Sęk w tym,że piszesz dokładnie to co ja ,występując jednocześnie z pozycji
    > antagonisty i krytyka.W ewidencji WP są określone rubryki w których masz
    > obowiązek dokonywania odpowiednich zapisów aktualizujących.Przedmiotowy
    > samochód z upływem roku nie jest wyposażeniem-podlega to odnotowaniu w EWP.
    > Kwestia braku obowiązku ujawnienia ST w ewidencji (w tym przypadku)to sprawa
    > podatnika - nie ma obowiązku ale nie ma zakazu.

    No i o to właśnie chodzi: żebyś nie pisał, że jest obowiązek, jeśli go
    nie ma.

    > To kwestia czytelności
    > urządzeń
    > księgowych.
    > Co do ostatniego akapitu - nie zakładam ,że wytrzyma tylko przewiduję okres
    > używalności.Oznacza to ,że mogę kupić samochód za 10000,00 i przyjąc na WP
    > sprzedać po 11 miesiącach z zerowymi konsekwencjami w zakresie PDOF.

    OK. Tylko nie o tym była mowa w wątku, prawda?

    > Nie wiem dlaczego mnie obrażasz wygłaszając teksty o wprowadzaniu w bład i
    > inne.Mam nadzieję , że wraz z uzasadnieniem poznam także motywacje.

    Uzasadnienie masz na górze. Jeśli czujesz się obrażony, to Twój problem.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.