eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdliczanie skladki na ubezp. zdrowotne - czy TV kłamie? › Re: Odliczanie skladki na ubezp. zdrowotne - czy TV kłamie?
  • Data: 2003-01-16 13:30:16
    Temat: Re: Odliczanie skladki na ubezp. zdrowotne - czy TV kłamie?
    Od: "Leszek" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b05qjq$qt0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    /.../
    > To nie bardzo jest paranoja, lecz wg mnie:
    > "nalozenie na obywatela ciezaru o charakterze podatku".
    >
    > I dlatego ciekawi mnie czemu nie zajmie sie tym TK.
    > Dokad skladka jest w calosci odliczana od podatku
    > to co innego...
    >
    > Boguslaw

    Dokładnie tak jest to klasyczne obciążenie o charakterze podatkowym -
    sprawdza się to, co prorokowałem dawno temu. Że wprowadzając składkę na
    ubezpieczenie, żeby nikt nie psioczył, to odliczą ją w całości od podatku
    (więc wyjdzie podatnikowi na to samo), a potem to "rozłączą", najlepiej
    kosztem jakiejś minimalnej kwoty. Jak się będą ludzie krzywić, to powiedzą,
    że to średnio raptem 4 PLN. Tyle, że co ich potem powstrzyma od tego, zeby z
    8 zrobić 28, a od podatku odliczać po staremu 7,75 ?

    LM