  • 1. Data: 2008-11-05 17:39:11
    Temat: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    US wezwal mnie na kontrole celem sprawdzenia czy prawidlowo odliczylem
    internet w zeznaniu za 2007 r

    Dostarczylem do US faktury wystawione przez operatora za caly rok 2007.
    Pani z US utrzymuje ze musze jeszcze dostarczyc poswiadczenie ze zaplacilem
    wszystkie te faktury. Czesc przelewow robilem droga elektroniczna i na to
    mam zaswiadczenie konkretnie za 8 miesiecy. Pozostala czesc prawdopodobnie
    placilem na poczcie badz w jakiejs innej formie bo nie mam zaswiadczenia ze
    wplacilem.

    Co teraz. Jutro jade do US i sie okaze. Czy to po mojej stronie stoi
    udowodnienie ze zaplacilem te faktury?
    Czy US powinien mi udowodnic ze nie zaplacilem

    co jesli nie bedzie swistkow?
    PILNE

  • 2. Data: 2008-11-05 18:03:26
    Temat: Re: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-05, Kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Dostarczylem do US faktury wystawione przez operatora za caly rok 2007.
    > Pani z US utrzymuje ze musze jeszcze dostarczyc poswiadczenie ze zaplacilem
    > wszystkie te faktury.

    Ano. Ulga przysługuje od poniesionych wydatków, a nie od wystawionych
    faktur.

> [...]
    > wplacilem.
    >
    > Co teraz. Jutro jade do US i sie okaze. Czy to po mojej stronie stoi

    IMHO tak.

    > co jesli nie bedzie swistkow?

    Może dostawca internetu wystawiłby Ci papierek, że im wpłynęło,
    od kogo i z jaką datą (to też ważne)?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-11-05 18:10:29
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Może dostawca internetu wystawiłby Ci papierek, że im wpłynęło,
    > od kogo i z jaką datą (to też ważne)?

    i konkretnie za co?bo się na bank o to przyczepią.

    Powodzenia

  • 4. Data: 2008-11-05 18:34:17
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > i konkretnie za co?bo się na bank o to przyczepią.
    >
    > Powodzenia

    Tez o tym pomyslalem i zadzwonilem ale ciezko sie z kimkolwiek dogadac
    wystawil mi tylko papierek ze na dzien dzisiajszy nie mam zadnych zaleglosci

    ale nie wiem czy to starczy

  • 5. Data: 2008-11-05 19:28:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    >
    > Dostarczylem do US faktury wystawione przez operatora za caly rok 2007.
    > Pani z US utrzymuje ze musze jeszcze dostarczyc poswiadczenie ze

    Słusznie.
    ustawa wyraźnie mówi "poniesienie" a nie "do poniesienia",
    czyli faktury i dowód zapłaty, bo tylko zapłacone faktury się do
    odliczenia kwalifikują.

> [...]
    > Pozostala czesc prawdopodobnie placilem na poczcie badz w jakiejs innej
    > formie bo nie mam zaswiadczenia ze wplacilem.

    Szukaj aż znajdziesz. Biegaj po poczcie może coś znajdą.

    > Co teraz. Jutro jade do US i sie okaze. Czy to po mojej stronie stoi
    > udowodnienie ze zaplacilem te faktury?
    > Czy US powinien mi udowodnic ze nie zaplacilem

    Ty.

    > co jesli nie bedzie swistkow?

    US zakwestionuje prawo do odliczenia, będzie "korekta" odliczeń, podatek
    do zapłaty z odsetkami plus pewnie jakaś kara.

  • 6. Data: 2008-11-05 19:31:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Tez o tym pomyslalem i zadzwonilem ale ciezko sie z kimkolwiek dogadac
    > wystawil mi tylko papierek ze na dzien dzisiajszy nie mam zadnych
    > zaleglosci
    >
    > ale nie wiem czy to starczy

    Nie wystarczy.
    Z tego zaświadczenia nie wynika, kto poniósł wydatki.
    Musieliby ci dać np. świstki z poczty z twoim nazwiskiem jako nadawcy.

    Przykład
    Jak rodzice płacą za twój internet, to odliczenie ci nie przysługuje, bo
    ty kosztów nie poniosłeś. A rodzicom, też nie bo nie mają internetu. :)

  • 7. Data: 2008-11-05 20:15:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > Jak rodzice płacą za twój internet, to odliczenie ci nie przysługuje, bo
    > ty kosztów nie poniosłeś. A rodzicom, też nie bo nie mają internetu. :)

    Już się dyskusje toczyły: czy zatem jeśli płaci się przez agencję
    grosik, to odliczenie nie przysługuje, bo to grosik wykonuje przelew, a
    grosik nie ma internetu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-11-05 23:05:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Już się dyskusje toczyły: czy zatem jeśli płaci się przez agencję
    > grosik, to odliczenie nie przysługuje, bo to grosik wykonuje przelew, a
    > grosik nie ma internetu?

    Nie. Grosik jest firmą, która zajmuje się tego typu sprawami zawodowo.
    Popytaj Gotfryda, on ci wyłuszczy teorię pośrednictwa finansowego.

  • 9. Data: 2008-11-05 23:35:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Nie. Grosik jest firmą, która zajmuje się tego typu sprawami zawodowo.
    > Popytaj Gotfryda, on ci wyłuszczy teorię pośrednictwa finansowego.

    I z tego powodu, że robią to "zawodowo" wynikają jakieś szczególne
    uprawnienia dla płacącego fakturę? Dlaczego tej samej usługi nie może
    wykonać "rodzic"? A jeśli rodzic ma akurat zarejestrowaną DG i wykona to
    w ramach tej DG? Nawet fakturę może wystawić na kwotę prowizji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-11-06 07:02:39
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Zmuś dostawce do wystawienie zaświadczenia kiedy i w jakiej kwocie zostały
    zapłacone faktury.
    My mam internet na rodziców a mąż płaci rachunki przez internet, co roku
    biore zaświadczenie z TP kiedy zostały zapłącone Fv i US się nie czepia.
    Wprawdzie istnieje możliwość że US wystąpi do Tp z zapytaniem kto płacił te
    FV, ale w praktyce to na 200% nikt tego nie robi, bo nikt nie wpadnie na
    taki pomysł.