    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Date: Wed, 05 Nov 2008 13:28:05 -0600

    Kris wrote:
    > US wezwal mnie na kontrole celem sprawdzenia czy prawidlowo odliczylem
    > internet w zeznaniu za 2007 r
    >
    > Dostarczylem do US faktury wystawione przez operatora za caly rok 2007.
    > Pani z US utrzymuje ze musze jeszcze dostarczyc poswiadczenie ze
    > zaplacilem wszystkie te faktury.

    Słusznie.
    ustawa wyraźnie mówi "poniesienie" a nie "do poniesienia",
    czyli faktury i dowód zapłaty, bo tylko zapłacone faktury się do
    odliczenia kwalifikują.

    Czesc przelewow robilem droga
    > elektroniczna i na to mam zaswiadczenie konkretnie za 8 miesiecy.
    > Pozostala czesc prawdopodobnie placilem na poczcie badz w jakiejs innej
    > formie bo nie mam zaswiadczenia ze wplacilem.

    Szukaj aż znajdziesz. Biegaj po poczcie może coś znajdą.

    > Co teraz. Jutro jade do US i sie okaze. Czy to po mojej stronie stoi
    > udowodnienie ze zaplacilem te faktury?
    > Czy US powinien mi udowodnic ze nie zaplacilem

    Ty.

    > co jesli nie bedzie swistkow?

    US zakwestionuje prawo do odliczenia, będzie "korekta" odliczeń, podatek
    do zapłaty z odsetkami plus pewnie jakaś kara.