  • 1. Data: 2004-06-03 21:20:53
    Temat: Odliczenie VAT z faktur zakupowych i kosztowych
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    nie moge znalezc podstawy prawnej dotyczacej mozliwosci odliczania VAT z
    faktur zakupowych i kosztowych, tzn. do kiedy najpozniej mozna taki VAT
    odliczyc w tych dwoch przypadkach. Nie mowie tu o fakturach na uslugi
    "ciagle", chodzi mi o normalne faktury. Prosze o podanie namiarow na ew.
    art.

    Dziekuje i pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 2. Data: 2004-06-04 07:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2004, Plissken wrote:

> [...]
    >+ faktur zakupowych i kosztowych, tzn. do kiedy najpozniej mozna taki VAT

    ...znaczy szukasz nie "możliwości" a "terminu" ?
    O to ci chodzi:
    +++

    10. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje:
    1) w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę[...]
    11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w
    terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w
    deklaracji podatkowej za następny okres rozliczeniowy.
    ---

    ?
    Jeśli tak to art. 86 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-04 14:54:09
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > ?
    > Jeśli tak to art. 86 :)

    Tak, dziekuje bardzo, jak zwykle niezawodny Gotfryd :O Jeszcze raz dzieki.

    pozdrawiam,

    Marcin K.