  • 1. Data: 2004-06-04 05:26:24
    Temat: Umowa zlecenie jeśli mam DG ?
    Od: "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org>

    Witam.
    Czy posiadając zarejestrowaną DG mogę jednocześnie
    podpisac z jakimś pracodawcą umowę zlecenie. Jeśli tak to czy pieniądze
    z tej umowy wliczają mi się w przychód firmy ? Chodzi o to, że nie mogę
    wystawiać
    co miesiąć dla tej firmy rachunków bo wejdę na VAT (jestem nieVATowcem) ?

    A wejść na VAT nie chcę ..

    Pozdr,

  • 2. Data: 2004-06-04 07:44:46
    Temat: Re: Umowa zlecenie jeśli mam DG ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2004, Marcin Jurczuk wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy posiadając zarejestrowaną DG mogę jednocześnie
    >+ podpisac z jakimś pracodawcą umowę zlecenie.

    Czekaj, prowadzisz DG i masz dodatkowo naraz kilka umów o pracę,
    bo tak napisałeś ? ;)
    IMHO bez znaczenia czy masz pracodawcę.
    IMHO nie ma przeciwwskazań żeby razem z DG wykonywać umowy "osobiste",
    natomiast do rozumienia: "z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie
    umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej
    działalności gospodarczej" musisz przymierzyć się sam :]
    W poprzedniej wersji ustawy zapis był taki że wyraźnie wynikało iż chodzi
    o ten sam *rodzaj* usług (działalności) które są objęte DG; dzisiejszy
    (cytowany) zapis widziałem już komentowany tak iż liczy się wyłącznie
    fakt "sposobu podpisania" (czyli jak ktoś podpisze "w ramach DG" to
    liczy sobie do DG, a jak "osobiście" to liczy sobie do przychodów
    osobistych). Na ogół jednak interpretacja umów jest celowościowa (tak
    jest w KC) i ja bym nie wykluczył rozumienia że chodzi o zawierane umowy
    mieszczące się "w ramach DG".
    Krótko mówiąc: jak "osobiście" mam wykonać umowę *nie* mieszczącą się
    w ramach DG - to ją wykonuję i nie ujmuję w DG.
    Ale jakby to miało być *to samo* co robię w ramach DG... to zacytuję:
    "każdy odpowiada za siebie" :)

    Może jeszcze ktoś skomentuje... bo najlepszej interpretacji (czyli
    wyroków w sprawach karnoskarbowych :)) pewnie jeszcze nie ma, przepisy
    są "za świeże"...

    >+ Jeśli tak to czy pieniądze
    >+ z tej umowy wliczają mi się w przychód firmy ?

    Ależ jak gdzieś pracujesz to też wliczysz ten przychód do DG ? :)
    W ustawie to są OSOBNE źródła przychodów, że zacytuję:
    +++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    1) stosunek służbowy, stosunek pracy [...]
    2) działalność wykonywana osobiście,
    3) pozarolnicza działalność gospodarcza,
    4) działy specjalne produkcji rolnej,
    5) nieruchomości lub ich części,
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-04 20:39:27
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    Też mnie ten problem nurtował. Wiem tylko, że mój pracodawca nie podpisuje
    umów zlec, dzieło z osobami prowadzącymi DG o tym samym rodzaju. No ale
    czasem na umowie można wpisać jakieś bzdury i jest w porzo.

    tp

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...