  • 1. Data: 2006-11-06 21:45:49
    Temat: Odliczenie VAT za auto
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową DG. Pełna księgowość, VAT.

    Kupiłem auto na firmę, dostałem fakturę VAT. Auto było kupione w komisie
    (faktura wystawiona przez komis).

    Czy mogę odliczyć VAT?

    Dodam może, że auto było przekazane do komisu przez osobę prywatną.

    pozdrawiam,
    --
    cura

  • 2. Data: 2006-11-07 08:32:26
    Temat: Re: Odliczenie VAT za auto
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik cura napisał:

> [...]
    >
    > Prowadzę jednoosobową DG. Pełna księgowość, VAT.
    >
    > Kupiłem auto na firmę, dostałem fakturę VAT. Auto było kupione w komisie

    Jak na fakturze masz wykazany VAT, to jakie przeciwskazania?

    Chociaz zakłądam, że jest to faktura VAT marża, gdzie VAT nie został
    wykazany.

  • 3. Data: 2006-11-07 11:29:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Nov 2006, cura wrote:

    > Kupiłem auto na firmę, dostałem fakturę VAT. Auto było kupione w komisie
    > (faktura wystawiona przez komis).
    >
    > Czy mogę odliczyć VAT?
    >
    > Dodam może, że auto było przekazane do komisu przez osobę prywatną.

    W sumie z ciekawości.... a na pewno piszesz o *komisie*?
    Po prawdzie przy układzie kiedy mamy sprzedaż samochodu ciężarowego dla
    firmy (która odliczy VAT) można sobie wyobrazić że sprzedawca zrezygnuje
    z prawa do wystawienia f-ry VAT-KOMIS, w ten deseń dając VAT od
    prowizji "do odliczenia" kupującemu, ale... mało danych.
    Napisz czy to f-ra VAT czy VAT-KOMIS, i czy są na niej trzy czy
    tylko dwie strony transakcji.
    Inaczej mówiąc podejrzewam że może kupiłeś auto w *sklepie* który
    ma nazwę "komis" :) (i auto kupił, a teraz sprzedaje *swoje*
    auto, a nie dokonuje komisu *czyjegoś* samochodu), no ale... nie
    wiemy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-11-07 12:00:08
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > prowizji "do odliczenia" kupującemu, ale... mało danych.
    > Napisz czy to f-ra VAT czy VAT-KOMIS, i czy są na niej trzy czy

    Na fakturze są dwie strony - komis i moja DG. Nie ma wykazanej kwoty netto -
    jest tylko wpisana kwota brutto, więc pewnie to ta nieszczęsna faktura vat
    marża...od której jak przypuszczam, nie mogę odliczyć VATu? :-(

    Do faktury dostałem też umowę przekazania auta w komis przez "kowalskiego"
    oraz wypis o prowadzeniu DG przez komis.

    pozdrawiam,
    --
    cura

  • 5. Data: 2006-11-07 19:18:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 07 Nov 2006 13:00:08 +0100, cura <m...@d...majlowy> wrote:

    >Nie ma wykazanej kwoty netto -
    >jest tylko wpisana kwota brutto, więc pewnie to ta nieszczęsna faktura vat
    >marża...od której jak przypuszczam, nie mogę odliczyć VATu? :-(
    Możesz myśleć o odliczeniu VAT jeśli jest wykazany na FV :)

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 6. Data: 2006-11-07 22:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Nov 2006, cura wrote:

    > Na fakturze są dwie strony - komis i moja DG. Nie ma wykazanej kwoty netto -
    > jest tylko wpisana kwota brutto, więc pewnie to ta nieszczęsna faktura vat
    > marża...od której jak przypuszczam, nie mogę odliczyć VATu? :-(

    Najwyraźniej. Jak chcesz odliczyć coś, czego tam *nie ma*?
    BTW: VAT nie został również *doliczony* do ceny auta, jedynie do
    wartości marży - miej to na uwadze. Komis *mógłby* Ci doliczyć
    VAT - ale większość tego VATu podniosłaby cenę brutto, naprawdę
    niewiele by było zysku.
    I jak na mój gust f-ra powinna być tak zatytułowana: "faktura VAT-marża".
    Tu masz rozporządzenie:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    (rejestracja bezpłatna).

    Paragraf 9.8.1 !

    Jeśli tego nie ma, a Twoj brak przekonania na to wskazuje, to IMO potrzebna
    jest f-ra korygująca... (notą zapisu z pkt. 5-12 zmieniać nie wolno, zapis
    w par. 18.1 rozporządzenia)

    > Do faktury dostałem też umowę przekazania auta w komis przez "kowalskiego"

    Acha.
    W zasadzie przy komisie kupuje się "od kowalskiego", na rachunek
    komisu :) - idzie o akcent na to że "kowalski" jest sprzedawcą,
    komisant... komisantem :) (oczywiście f-ra ma być od komisu,
    to się zgadza).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-09 13:55:20
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wartości marży - miej to na uwadze. Komis *mógłby* Ci doliczyć
    > VAT - ale większość tego VATu podniosłaby cenę brutto, naprawdę
    [ciach...]

    Dzięki serdeczne za wyczerpujące wyjaśnienia. :-)

    pozdrawiam,
    --
    cura