    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: zakup gruntu
    Date: Mon, 16 Feb 2009 12:08:04 +0100

    news:gnb71e$6sl$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Faktycznie, sprawdziłem i masz rację.
    > Swoją drogą to kolejne fisuksowe @#$%$yństwo, że takiego zakupu nie można
    potraktować jako KUP.

    Uzasadnij ;)
    Bo to nie jest tak jak myślisz.
    Kosztem jest wydatek. Prawda.
    To co "wydajesz" i nie ma (w przypadku "kosztów ogólnych").
    W przypadku ST i WNiP kosztem jest "zużycie" - to, że stopniowo
    poniesiony wydatek się "rozchodzi" i znika.
    Tak czy siak, chodzi o coś co trzeba kupić i za jakiś czas *nic
    z tego się nie ma* (oprócz ew. kłopotu ze złomowaniem, rozebraniem
    i podobnymi efektami).

    W przypadku ziemi tego zjawiska nie ma!!
    Nabyłeś jakąś wartość - i ją *masz*.
    Od używania jej dla celów DG ani metrów kwadratowych nie ubywa, ani
    nie murszeje w skali czasu o której mowa, znaczy jak masz pretensje
    że ew. erozji geologicznej się nie uwzględnia to rozumiem, ale
    wtedy powinieneś płacić odszkodowanie komuś kto ma grunt wyżej
    i od niego trochę "spływa" na Twój :)

    pzdr, Gotfryd