    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsetki naliczane od zaleglego czesnego
    Date: Fri, 4 Jun 2004 17:30:41 +0200

    On Fri, 4 Jun 2004, Krzysztof Jankowski wrote:
    [...]
    >+ stad moje pytanie, czy jest jakies ograniczenie odgorne na wysokosc odsetek
    >+ od czesnego, czy tutaj jest wolna amerykanka ?

    Nie wiem czy jest jakieś "od czesnego", ale "tak w ogóle" to
    AFAIK nie ma.

    Niedawno była dyskutowana (rząd ? Sejm ?) sprawa czy by nie wprowadzić
    górnego limitu (K.C. *daje* upoważnienie rządowi !) - ale na razie
    nie ma. Taki limit jest zresztą obosieczny. Optimum to chyba sprawdzanie
    umów przed podpisaniem :(
    Jest w K.C. (trzeba by się sądzić cywilnie) zapis o wyzysku "przymusowego
    położenia" - ale sądzę że ani skromne (nie bić !:]) 120% odsetek ani
    fakt bycia studentem nie łapią się ani na "przymus" (co grozi za
    niestudiowanie ? :)) ani na "wyzysk"...ale prawnikiem nie jestem :)

    pozdrowienia, Gotfryd